Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Raymond skrev:Vet ikke hvordan dinbilpartner.no spekker bilene, eller hvor de kommer fra, men "alle" Volvoer vi ser som kommer fra Tyskland, Belgia, Nederland ol. har hverken dieselvarmer eller varmeseter. Og skjelden det har fått byttet språk til Norsk /Svensk.

Ang. garantisaker så er problemet ikke bare hva verkstedet mener, til syvende og sist er det importøren som bestemmer. Har fått inntrykk av at VPN er VESENTLIG flinkere til å dekke ting utenfor garantitiden en mange andre importører.

Og man kan jo mene hvor mye man vil at en sk. "gråimportert bil" har samme utstyr og evt. samme garantirettigheter som en kjøpt av Volvoforhandler, men det er til de grader kjøpers marked om dagen. Hadde jeg stått ovenfor valget mellom å kjøpe en gråimportert og en ofisiell med likverdig utstyr og pris hadde ikke jeg vært i tvil om hvem jeg skulle valgt hvertfall. Samme gjelder forøvrig kjøp av bruktbil fra forhandler kontra privat. Er (og skal være) stor prisforskjell der også.
Såvidt jeg vet kjøper minbilpartner fra svenske forhandlere, og de skal bli kostnadsfritt levert med std nordisk utstyr.
Volvo kommer kun ut som "middels" i den oversikten Forbrukerrådet har over importørenes garantier, men mulig det har bedret seg de siste par årene.

Og ja, man kan selvsagt importere bilen selv, på samme måte som man kan velge om man vil male huset eller overlate det til en håndtverker. :wink:

Men service og oppfølging ER viktig for meg, så om noen har noen forhandlere å anbefale sentralt på østlandet, så er jeg interressert i det.
Jeg har prøvekjørt D2 og T3 hos Bilia på Fornebu, har ikke hørt noe mer fra dem etterpå enn en std V40 brosjyre i posten. Hadde selger ringt og spurt hvordan jeg likte T3 og om jeg var interressert, så ville jeg kanskje kjøpt hos dem.

Men sålenge de ikke engang prøver å få meg som kunde, så tviler jeg sterkt på at de vil jobbe mye for å holde meg fornøyd etterpå også.

Kall meg kynisk, men jeg har ikke stor tro på denne bransjen.

Har sett varianter när man placear celler oc[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]