Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mawa71
TobbeL skrev: Jag har för mig att det höga lastgolvet även fungerar som bärkassehållare då gångjärnen mitt i golvet (när man viker upp det) sticker ut så att man kan hänga kassarna på dem. Stämmer det?
Jag vet inte om det är själva gångjärnen men det sitter tre "krokar"/"läppar" där man hakar på påsarnas handtag och sedan går det att göra rally hem från mataffären utan att ha bagaget fullt med youghurt :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är ju lätt att köpa bil till andra när man inte behöver betala själv, men jag tycker elstyrd passagerarstol är grymt bra. Men det beror ju lite på individuella behov, har man barn som sitter fram ibland och vuxna ibland är det riktigt bra att barnen kan justera ordentligt själva så de sitter säkert (bra höjd och avstånd från airbag).

/Martin
av McDonald
Har du inte valt backsensor eller backkamera? Bakåtsikten är urursel på dessa bilar.
Backsensorn var standard tidigare på s40/summum men inte på dagens V40/summum.
Jag missade det och frugan svär på både längden och tvären.
Användarvisningsbild
av Avuriel
Det finns inget sätt att ''Hänga'' upp något på det fällbara golvet. Golvet i sig däremot i uppfällt läge blir ju ett stöd att ställa grejer emot samt att det då bildas en fördjupning mot det nedre golvet som du själv kan sätta i tre lägen för att anpassa att påsar eller annat bagage bara kan röra sig lite grann istället för att kana runt och välta ut över hela golvet.
Användarvisningsbild
av Paperboy
TobbeL skrev:
Jag har för mig att det höga lastgolvet även fungerar som bärkassehållare då gångjärnen mitt i golvet (när man viker upp det) sticker ut så att man kan hänga kassarna på dem. Stämmer det?

Japp funkar fint
av Eivind68
FiddeUBC skrev:Eivind68: inte vad jag vet.
Jeg er sikker på at jeg har lest et sted at de er laminerte, og at det er derfor man ikke kan velge det som en opsjon, men jeg husker ikke hvor jeg så det :(
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Enl Kinetic paketet och standardutrustning så har jag inte läst något om laminering.

Men det går väl att se på rutan om du vevar ner den i kanten, då syns det tydligt att det är laminerat.

Har sett varianter när man placear celler oc[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]