Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HML
#658770
Beställa utan att Provköra

Alla kan inte vänta Då skulle VOLVO stå stilla

Det kan räcka med att titta och känna på bilen för att det ska kännas Rätt att beställa en V40 :wink:
Användarvisningsbild
av Mawa71
#658936
HML skrev:Beställa utan att Provköra

Alla kan inte vänta Då skulle VOLVO stå stilla

Det kan räcka med att titta och känna på bilen för att det ska kännas Rätt att beställa en V40 :wink:
För flera av oss har det räckt att bara läsa och se bilder/klipp på webben.. Såg igår att 1/3 av den beräknade försäljningsvolymen redan är såld och demobilar ska visst börja dyka upp hos återförsäljarna from nästa vecka. 8)
Användarvisningsbild
av Ante2
#659352
Ångrar inte en sekund att jag beställde bilen.... lite pirrigt i början är det ju men har haft en hel del Volvo bilar
så man vet vad man får. V40n kommer bli den bästa o snyggaste jag ägt.

Att S40n skulle vara bullrig håller jag inte med om. Har själv haft en -05 och den gick tyst o bekvämt.
Men när det gäller hyrbilar så brukar det i dom flesta fall sitta "energy saver" däck på dom och dom är inte direkt några komforthöjare.
av Droopy
#659593
Ante2 skrev:Ångrar inte en sekund att jag beställde bilen.... lite pirrigt i början är det ju men har haft en hel del Volvo bilar
så man vet vad man får. V40n kommer bli den bästa o snyggaste jag ägt.

Att S40n skulle vara bullrig håller jag inte med om. Har själv haft en -05 och den gick tyst o bekvämt.
Men när det gäller hyrbilar så brukar det i dom flesta fall sitta "energy saver" däck på dom och dom är inte direkt några komforthöjare.
Det här var en lånebil från Volvohandeln, energy saver, visst de låter mer än andra, hade de själv på Kian och den hade betydligt bättre komfort en den S40in jag hade som lånekärra i två veckor. I faretr över 100KMPH var det omöjligt att föra en normal samtalston, nu kan det ju såklart ha varit något fel på denna bil, jag blev själv mycket förvånad över den usla komforten, stum, stötig och extremt högt vägljud.
av Xerikss0n
#659629
Grattis, till en fin bil du med! Man längtar o ser fram emot leveransen sen ;)
Användarvisningsbild
av Variosboy
#659819
Egentligen är det ju inge konstigare att köpa en nya bil som man inte provat än att köpa en begagnad bil som inte har allt man vill ha!? Eller!?
av Droopy
#659934
Variosboy skrev:Egentligen är det ju inge konstigare att köpa en nya bil som man inte provat än att köpa en begagnad bil som inte har allt man vill ha!? Eller!?
jo, men nu är det ju tal om en helt ny modell, jag kan lätt köpa en beggad v70, A4, A6 el Merca 180C då jag kört dom så pass mycket att jag vet deras svagheter.

v40 är det ju knappast någon som äns känt på stolarna idag.

jag tycker det är vågat, men det är bara min åsikt, skribenten i fråga blir säkert nöjd.

Själv var jag i augusti -11 inne hos Volvo för att provköra en V70T4F, men de hade ingen hemma då, skulle dröja ytterligare några veckor, så det blev ingen T4F den gången.

Skulle aldrig köpa en bil innan jag provkört och känt på chassie och motor.
av kamilenski
#659941
Är det inte lite som att först gifta sig sen testa? ;-) Neee. Jag skulle inte chansa.
Men, lycka till i.a.f! Den ser mycket fint ut i reklamen. Verkligen.

Edit. Och jag tror den är mycket liten invändig.
Användarvisningsbild
av Vojje
#659954
kamilenski skrev:Är det inte lite som att först gifta sig sen testa?
Testa vadå. Om hon kan laga mat, tvätta och städa. Livet är en chansning men det finns ju gränser.
Användarvisningsbild
av Ante2
#660210
kamilenski skrev:Är det inte lite som att först gifta sig sen testa? ;-) Neee. Jag skulle inte chansa.
Men, lycka till i.a.f! Den ser mycket fint ut i reklamen. Verkligen.

Edit. Och jag tror den är mycket liten invändig.
Jag tyckte den va större invändigt än vad jag hade förväntat mig. Fint utrymme i framstolarna, bra plats för benen.

Baksätet satt man också väldigt skönt i men lite dålig takhöjd. Bilen hade glastak och det stjäl ju några cm.
Men jag kommer mes att åka ensam i bilen så mig gör det inget.

Baggaget var också en överraskning. Det går och få in en hel del där och så finns det många fiffiga lösningar som krokar, två
nivåer på golvet m.m.
Stendöd volvo 460

Tack för alla svar. Det var som ni sa, tog […]

Vet inte hur mycket det märks på v90 me[…]

Var inne idag med samma diagnos, dock inget byte[…]

Dålig värme i kupén

Kolla på blocket efter delar till Volvo 240.[…]