Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Ingen som kommit någon vart med detta problem? Jag skall in med min V40 på service i slutet på September och har påtalat bland annat detta problemet, han skulle luska lite i det innan jag lämnade in bilen sa han mecken.
Användarvisningsbild
av drawman
Jag har fortfarande problem.... :cry:
Har aldrig haft något problem med hackande Spotify varken med sladd eller blåtand på min V40 MY16 med Premium Sound och iPhone 6 Plus. Funkade med iOS9 och funkar lika bra nu med iOS10 developer beta 7 (har inte testat med beta 8 som kom idag, men lär funka lika bra där).

Jag hämtade bilen ny för nästan exakt ett år sedan. Den har aldrig varit inne på verkstan innan den fick ny mjukvara på årsservicen idag.

Kan tillägga att jag tillbringar väldigt mycket tid i bilen och lyssnar alltid på Spotify då, så jag hade märkt det om problemet funnits på min! :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
Är du ansluten till bilens WiFi då, det är bara om man är ansluten till både med blåtand och bilens inbyggda wifi det hackar. Jag kan lätt reproducera det med frugans Halvätna frukt (SE) och även med min Microsoft W10 telefon.
Användarvisningsbild
av MartinS
XC90_Executive skrev:Nej, bara via telefonen :oops:
Ahh, då hackar inte min heller. Det är bara när man är ansluten till både BT och WiFi. Då hackar allt ljud man streamar, SR play, Spotify eller whatever. Den hackar till någon gång var 2-3 minut.
Användarvisningsbild
av MartinS
Dagens service och uppgradering av Sensus hjälpte tyvärr inte ett smack... Skall meddela mekanikern det så får han skapa ett ärende hos Volvo.

Jag upplever problemet med Iphone SE och Windows 10 telefoner. Vad har ni andra som upplever problemet?

Dotterns Iphone6 har inte detta problemet i bilen.
Användarvisningsbild
av MartinS
Min meck vet inte vad han skall göra, jag har gett upp det lite.
Användarvisningsbild
av drawman
Hej! Återupplivar denna tråden! :) Har inne bilen nu för diverse "elfel" bla internetkartan som försvunnit, larm som falsklarmar och att spotify hackar över BT streaming. Mecken ringde precis och sa att allt är åtgärdat! Det var ny mjukvara som krävdes. Ska se när jag hämtar bilen imorgon om jag får spec på vad som är gjort med bilen. Så kan jag i så fall lägga upp det här! :wink:

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]