Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Vad tror ni man kan sälja en välutrustad V40cc D2 MY16 med 15kmil på mätaren för vid en privataffär om fem år? Man borde kunna få 100-110kkr känner jag, vad tror panelen?

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
jwiss skrev:Spontant? Låter billigt...
Om man tar en S60 D3 MY11 med 15kmil på mätaren som jämförbart objekt verkar man få en för runt 130kkr idag. Så 110 kanske är något lågt. 120 kanske man kan räkna med med lite tur.
av mikebike
MartinS skrev:Vad tror ni man kan sälja en välutrustad V40cc D2 MY16 med 15kmil på mätaren för vid en privataffär om fem år? Man borde kunna få 100-110kkr känner jag, vad tror panelen?

/Martin
Skall du sälja bilen innan du köper den? :???:

Jag tror den är iskall om 5 år, dieselbilar är förbjudna i alla stadskärnor och straffbeskattade.... :wink:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tror på bensin också. Därav kör jag bara bensin nu (eller iallafall båda när T8an kommer). :wink:

Har du räknat på skillnaden D3/T3? eller D2/T3?

Jag köpte nyligen en MY16 V40 T5 Carbon Edition Polestar. Helt underbar bil!! :-)-) I jämförelse är en dieseldriven (som jag egentligen skulle köpa) otroligt trist! :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
Nej, jag skall inte sälja den innan jag köpt den, jag har inget emot att betala för saker, men jag gillar att veta vad saker kostar innan jag köper dom, därav spekulationen kring andrahandsvärdet. Värdeminskningen är ju den enskillt största posten.

Japp, har räknat på t3 och blir inte riktigt bra.

Lutar som sagt mot en ny, det lär vara mer fördelaktigt än en 1-2 år gammal, hur märkligt det än låter är det ganska tydligt i kakylen, och då får man den dessutom precis som man vill ha den (eller iallafall tills man blir för snål för att klicka mer).
Användarvisningsbild
av MartinS
~Kalle~ skrev:T3an har en förbrukning på 1-1.5dl mer än D2 om man kollar spritmonitor. Inköpskostnaden verkar vara densamma. Fordonsskatten för en T3 ligger på 800kr, D2an 1300kr ( dock vet jag ej om båda är miljöbilsklassade?)

T3 har serviceintervall på 3000 mil så den borde bli billigare i service än D2 kan man tycka?
En av anledningarna till att det är fördelaktigt med ny-ny bil är ju att VEA D2 är miljöklassad, ingen skatt i fem år, och serviceintervallen är 3kmil.
av jwiss
MartinS skrev:
~Kalle~ skrev:T3an har en förbrukning på 1-1.5dl mer än D2 om man kollar spritmonitor. Inköpskostnaden verkar vara densamma. Fordonsskatten för en T3 ligger på 800kr, D2an 1300kr ( dock vet jag ej om båda är miljöbilsklassade?)

T3 har serviceintervall på 3000 mil så den borde bli billigare i service än D2 kan man tycka?
En av anledningarna till att det är fördelaktigt med ny-ny bil är ju att VEA D2 är miljöklassad, ingen skatt i fem år, och serviceintervallen är 3kmil.
Min D3MY15 har 3kmil/1år i service-intervall.
Användarvisningsbild
av MartinS
Lutar åt att det blir beställning av en nybil i morgon förmiddag, skoj! Är det något uppenbart jag missar (förutom en rolig motor, för det vet jag), eller andra tips/ideér?

V40 CC D2 man momentum Business MY16
Raw copper metallic
Klimatpaket med VOC
Mörktonade rutor
Backkamera
Exteriör stylingpaket
Stänkskydd
Mattor
Bagagerumsmatta
Dubbdäck på orginalfälg

Jag borde kanske välja större hjul än 205/60-16, men jag skippar det, får lösa det i efterhand isåfall om det blir helt fel. Driftkostnad och däckljud vinner över utseende i den här matchen.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Varför inte vänta på lite bättre kampanjer?;) Eller är det kanske bråttom? :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]