Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frefre
MartinS skrev:
Lövet skrev:Volkswagens skötselkrav är tydligt utmärkta. Tycker jag Volvo biode ha också.
http://www.vwfs.se/Kundservice1/Operationell-leasing/
Sådär ja, där slog du sista spiken i privatleasingkistan... Var man skeptisk innan lär man ju aldrig våga sig på att privatleasa en bil efter att ha läst dom villkoren :) Minst 5mm däckmönster kan ju va intressant efter 3år/4500mil.
Njae, jag vet inte om jag tycker det där avtalet var något märkvärdigt. Andra avtal jag sett ser ungefär likadana ut.
Det enda som firman är ute efter är ju att försäkra sig om att bilen är i säljbart skick - till lägsta möjliga extrakostnad.
Sen hoppas jag verkligen inte att du kört 4500 mil med samma däck, utan att du skiftat till vinterdäck några gånger också... 8)
av Lövet
Just däckskravet känns nästan konstruerat för att kunden ska behöva bekosta nya däck. Det är ju i princip omöjligt att köra 3 säsonger på 2mm slitage.
av Jäverhammar
Det där med slitaget är väl beroende av däck, bil och körmönster.
Tycker det verkar väldigt smidigt med privatleasing så länge man håller sig under 1500mil per år.

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]

..när man funderar på ett byte nä[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]