Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av darkowin86
Fagerlund skrev:Nav ingår i min V70 -2016. (jag köpte ej till nav)
Dock en förenklad variant som kräver internettanslutning.
Oklart ännu hur mycket data den "drar", men har jag förstått rätt laddar den alla kartbilder tillskillnad mot om man betalar 7000 då det är offlinemode.
Oavsett: Den fungerar utmärkt som översiktsbild, avsaknade funktioner är guidning i form av "sväng om 200m" mm. istället får man nöja sig med att navigera efter utritad väg som alltså går att få fram.

Någon som vet hur mycket data det "drar" får gärna höra av sig :)

Hej,
Hur gör du för aktivera denna funktion, Internetkarta? Fick min V70 häromdagen och inte beställt till navi, men hade gärna använt dessa "enklare" kartor vid behov.
Tack på förhand!

Darko
Användarvisningsbild
av joel80
Fixa ett simkort med surf på och sätt i i bilen. Står i manualen hur man gör.. Finns hållare för simkortet i handskfacket.
av darkowin86
Ska ut och titta i bilen om den hållaren, men fungerar det även om man inte har VOC?
För vad jag läst mig till så har man ej möjlighet att sätta in sim kort om man inte har VOC?
Men Kan man använda Internetkarta genom att dela internet från telefonen?
Användarvisningsbild
av MartinS
Du måste ha VOC och sensus connect för att ha simkortshållare i handskfacket.

Jag har kört 130mil sedan julafton, med wifi delning och internet kartor. Har inte gjort av med mer än en halv gig enligt bilen. Jag tror inte internetkartorna är så "törstiga" på data...
av darkowin86
Var ute och testade nu.
Var inga konstigheter att använda Internetkartor genom att internetdela telefonens uppkoppling.
Eftersom jag ej har VOC så hade jag inte någon hållare för sim kort.

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]