crumpets skrev:Systemen gör aldrig nåt om man inte kör dåligt. Samtliga funktioner går dessutom att stänga av om man ska busa på bana. Du kan ju aldrig ha kört en driver supportbil om du ens skriver nåt så urbota dumt och okunnigt.
Jo jag har provat en sån bil, men jag får inte tycka så enl dig?
Och varför skulle jag köpa något som måste stängas av eftersom jag inte vill ha det aktiverat?
Jag vill köra bil som jag alltid gjort, faktiskt helt utan incidenter de senaste 14 åren, (ok att det var många innan dess men det var väl en läroperiod)
utan att bli störd, irriterad på, lurad att förlita mig på, eller tillvand av system som inte finns i andra bilar jag tvingas köra.
Men jag ska inte skriva så mer då det bara verkar reta upp folk, beklagar, och nu har jag lärt mig det.
I fortsättningen blir det: Driver support? (W)
Och en sak ang att bli tillvand av en sån självklar sak som att "alla" kör med halvljus eller varselljus,
vilket då alla gjort i flera årtionden fram till helt nyligen då väldigt många skiter i att ha belysning på sin bil dagtid.
Det har varit 100-tals gånger de sista året som jag blivit irriterad/rädd över att släckta bilar som "syns dåligt".
Eller de syns dåligt för att jag lärt mig att bara hålla koll på bilar med tända lampor, de med släckta är parkerade och räknas inte på samma sätt liksom.
Läste du förresten artikeln i länken? Vad tyckte du?
( Jag vet ..Du gillade den och tycker det är jättebra. :) )