Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HeavyMetal
ErikV40 skrev:Har du parkeringshjälp bak?
Fick du i så fall lägga till det sidan om? eller ingick det i något paket?
Jag fick pakeringshjälp bak med teknikpaketet som kostade 5900:- när jag valde till Momentum utrustningen. :)
av HeavyMetal
therep skrev:Your Kinetic går inte att bygga med teknikpaketet, måste isf vara bugg på Bygg din Volvo. Till Your Momentum går det.
Jo det går men då får du bara 5" skärmen istället för 7" som du får med Momentum. :)
Användarvisningsbild
av ErikV40
HeavyMetal skrev:
therep skrev:Your Kinetic går inte att bygga med teknikpaketet, måste isf vara bugg på Bygg din Volvo. Till Your Momentum går det.
Jo det går men då får du bara 5" skärmen istället för 7" som du får med Momentum. :)
Men jag har köpt en V40 Your Momentum II
av HeavyMetal
ErikV40 skrev:
HeavyMetal skrev:
Men jag har köpt en V40 Your Momentum II
Har också beställt en V40 Your Momentum II och fick då Teknikpaket för 5900:-

Såg nu att teknikpaketet kostar mer till Momentum 8900:- men det verkar vara ett nytt paket med Sensus connect, vet dock ej om det är värt 3000:- extra mot gamla paketet.
Användarvisningsbild
av ErikV40

Såg nu att teknikpaketet kostar mer till Momentum 8900:- men det verkar vara ett nytt paket med Sensus connect, vet dock ej om det är värt 3000:- extra mot gamla paketet.
Kollade just i mina papper. Det stod såklart 5900 för teknikpkt och då måste man lägga till parkeringshjälp för 3000.
Så funkar det på MY14. Till MY15 har dom redan slagit samman detta.
av HeavyMetal
ErikV40 skrev:

Kollade just i mina papper. Det stod såklart 5900 för teknikpkt och då måste man lägga till parkeringshjälp för 3000.
Så funkar det på MY14. Till MY15 har dom redan slagit samman detta.
Fick min V40 T2 Your Momentum II idag, eller igår blir det :D och det var pakeringshjälp bak på mitt teknikpaket för 5900:-

Riktigt nöjd är jag med bilen. :D
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Härligt att du är nöjd! :) Hur tycker du motorn är? Uppdatera gärna sen vad bilen har för förbrukning vore spännande att se hur mycket mer än T2 drar jämfört med en D2. :)
av HeavyMetal
simonhalmstad skrev:Härligt att du är nöjd! :) Hur tycker du motorn är? Uppdatera gärna sen vad bilen har för förbrukning vore spännande att se hur mycket mer än T2 drar jämfört med en D2. :)
Blev förvånad att T2:an faktiskt är rätt så pigg ändå, och även piggare en D2:an som jag jämförde med.
Och betydligt piggare än min gamla 140 hk V70. :)

Uppdaterar om förbrukningen när jag kört lite mer.
Diesel kan nog vara värt om man kör över 3000 mil år. Men D2:an är nog i slöaste laget.
av Tjocken
Jag vet inte hur mycket ni har kört med era D2 bilar, men min piggnade till rejält när jag kom upp mot 700-800 mil. Va flera stycken som körde bilen som tyckte den hade piggnat till rejält. Den blev snabbare i responsens i gaspådrag och acceleration både stillastående och i högre farter. Jag hade en automat ska tilläggas. My14.

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]