Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ricopet skrev:
ricopet skrev:Och min så här:

T4 summum
614 Ice vit
Läder blond/charcoal (P10G)
Shimmer graphite aluminium panelinlägg
Introduktionspaket
Teknikpaket med Premium sound DVD 7" Display
Segomo 17" 225/45
Progressiv hastighetsberoende servo
Lågt sportchassi (sänkt 10mm)
Mörkt tonade rutor (5st)
Extra 12V uttag i bagageutrymmet
Volvo on Call
RTI navigationssystem

Klar enl minvolvo v39

Trolig leverans v40
Nu status 2 och ändrad leverans enl minvolvo till v38
Hoppas de kan skynda på lite...
Imorgon förmiddag är det äntligen dags att hämta bilen!
Så vecka 40 som jag fick som trolig leverans stämde väldigt bra (har iof stått hos återförsäljaren sedan mitten på september)
Ska bli riktigt kul att se vad V40:n går för o hur T4:an känns...
ricopet skrev:
ricopet skrev:
ricopet skrev:Och min så här:

T4 summum
614 Ice vit
Läder blond/charcoal (P10G)
Shimmer graphite aluminium panelinlägg
Introduktionspaket
Teknikpaket med Premium sound DVD 7" Display
Segomo 17" 225/45
Progressiv hastighetsberoende servo
Lågt sportchassi (sänkt 10mm)
Mörkt tonade rutor (5st)
Extra 12V uttag i bagageutrymmet
Volvo on Call
RTI navigationssystem

Klar enl minvolvo v39

Trolig leverans v40
Nu status 2 och ändrad leverans enl minvolvo till v38
Hoppas de kan skynda på lite...
Imorgon förmiddag är det äntligen dags att hämta bilen!
Så vecka 40 som jag fick som trolig leverans stämde väldigt bra (har iof stått hos återförsäljaren sedan mitten på september)
Ska bli riktigt kul att se vad V40:n går för o hur T4:an känns...
Kul att du äntligen får hämta din bil. Tror att du kommer o bli mer än nöjd.
Ante:
Du verkar ju väldigt nöjd med din V40, så det bådar gott!
Ska bli jättekul, nästan så att timmarna går lika långsamt som tiden före julklappsutdelningen gjorde förr... Återkommer med en första rapport senare o bilder om vädret tillåter (ryktas om hällregn imorgon)
pergen skrev:
mrnilsson skrev:Tjena !

Hur länge var era ordrar i leveransstatus 1 innan de trillade vidare till 2an?

Något otålig MRNilsson :shock:
Hej mrnilsson
Jag började för ngn vecka hitta ett mönster...
Det verkar som om bilen kommer upp i steg 2 när det är 5 veckor till leverans, iallfall om den ska hålla leveranstid.
Om man kollar i denna tråd så verkar det den senaste tiden som om detta stämmer, och för att komfirmera detta så åkte min bil upp till steg 2 idag, med leverans vecka 43, så förvänta dig en "uppgradering" till steg 2 om två veckor, eftersom din leveransvecka är 45.
Du kommer att få et mäjl när den åker upp till steg 2, så slit inte ut din F5-knapp (som jag gjort :) )

Detta fick jag i eftermiddags:
Hej pergen

Din nya Volvo som du just har beställt, är nu inplanerad och ska börja byggas i Volvofabriken. Det finns fortfarande möjlighet att komplettera din order med tillbehör som eftermonteras av din återförsäljare och sätter personlig prägel på din bil. Välj tillbehör inom säkerhet, komfort, teknik & ljud, styling, packa & lasta och prestanda.

Läs mer om tillbehören nedan eller kontakta din Volvohandlare. På Min Volvo kan du följa de olika stegen i byggprocessen och få en inblick i hur din bil blir till, från plåtbit till leverans. I det här skedet händer det nya saker nästan varje dag, så besök Min Volvo för att vara säker på att inte missa något.

Vänliga hälsningar
Volvo Personbilar Sverige AB
Nu har bilen kommit till steg 7. Det var en jobbig tid när den stog och tok-stampade på steg 2 i 11 dagar, sedan var det helt plötsligt steg 5, och i torsdags steg 7 och framflyttad till vecka 42. Och nu sitter man och funderar på att eftersom det är en tjänstebil, ska man plocka ut den mitt i månaden, eller ska man vänta till 1 november?
Är det någon som tror att alternativ två är realistiskt :D
Da kunne min forhandler ringe og fortelle at bilen er produsert og ankommer dem nå snart, og jeg kunne nok hente den neste uke. Fantastisk. Norge hadde fått en tilleggskvote på ca. 300-400 biler, så da slapp jeg vente helt til februar 2013... Veldig fornøyd nå!
Pergen,
Min tjänstebil kom till handlaren runt 12 september, de kunde ha den leveransklar först 23 september.
Hämtade ut den idag på morgonen, var inte riktigt värt full månadskostnad för 1 veckas körning tyckte jag.

Mitt tips är också att vänta till 1 nov, även om det är plågsamt...
ricopet skrev:Ante:
Du verkar ju väldigt nöjd med din V40, så det bådar gott!
Ska bli jättekul, nästan så att timmarna går lika långsamt som tiden före julklappsutdelningen gjorde förr... Återkommer med en första rapport senare o bilder om vädret tillåter (ryktas om hällregn imorgon)
Ja jag är jättenöjd. Kan säga att detta är den bästa Volvo jag har ägt!
Hoppas du blir lika nöjd.
Ja det känns precis som när man va liten och väntade på julklapparna...
Ska bli spännande o höra första rapporten.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 43

Det gick fint att få dit allt igen. S&Arin[…]

Min har varnar för samma sak (xc60 - 11) Samt[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Jag får se om jag orkar börja brå[…]

Tror Volvo har tagit bort möjligheten att sl&[…]