Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

AramisKD skrev:
NightlyVega skrev:
AramisKD skrev:Vad står det för status på dig? Står orderlagd på min.
min status är "påväg till handlare" samt leverans om 1v.
Fyfan vad gött! Alltså det känns som jag väntat ett halvår typ!

mjoo, tror det var den 18 september som jag la min beställning.... :)
AramisKD skrev:[quote="NightlyVega"
Åh herre. Men var det du som fick fel bil först? Där det saknades något va?[/quote]

stämmer bra det, fick en utan bensinvärmare... :)
det är inte samma sak att åka runt i en vanlig v40 d2... dock med värmare, så jag överlever.

så ska jag lita på leveransstatusen enligt minvolvo.se så landar totala tiden på 4,5månad:)

hur länge har du väntat ?
NightlyVega skrev:
Åh herre. Men var det du som fick fel bil först? Där det saknades något va?
det är inte samma sak att åka runt i en vanlig v40 d2... dock med värmare, så jag överlever.

så ska jag lita på leveransstatusen enligt minvolvo.se så landar totala tiden på 4,5månad:)

hur länge har du väntat ?[/quote]

Fyfan. Jag har tänkt tanken att, vad gör jag om nåt sånt händer mig? Tänkte ju inte åka runt i min gamla bil under den tiden :P

Blir ju inte så länge om man jämför med dig men sedan 18/11. Så det blir tre månader totalt om den kommer som det är sagt.
AramisKD skrev:
NightlyVega skrev:
Åh herre. Men var det du som fick fel bil först? Där det saknades något va?

hur länge har du väntat ?
Fyfan. Jag har tänkt tanken att, vad gör jag om nåt sånt händer mig? Tänkte ju inte åka runt i min gamla bil under den tiden :P

Blir ju inte så länge om man jämför med dig men sedan 18/11. Så det blir tre månader totalt om den kommer som det är sagt.[/quote]

ungefär samtidigt som jag hann ha min bil en eftermiddag.... :(
jag varken fick eller hade velat köra runt i min bil tills den nya kommer, bo på nordliga breddgrader utan någon värmare... nejtack.

börjar bli omåttligt taggad iggen nu!
AramisKD skrev:Nu står det 2 veckor kvar till leverans samt "bygd i Gent" på min leveransinformation. Har ni någon erfarenhet av hur länge man får vänta på att få den när den kommit till återförsäljaren?
Det tog bara några dagar efter den statusen innan den landade hos åf. Sedan har den stått där i en och en halv vecka innan jag får hämta den på måndag. Då hade dom i o f s mycket jobb hos min åf samt nån sjukskrivning. Skulle fått den inom en vecka annars.. :roll:
Sockan skrev:
AramisKD skrev:Nu står det 2 veckor kvar till leverans samt "bygd i Gent" på min leveransinformation. Har ni någon erfarenhet av hur länge man får vänta på att få den när den kommit till återförsäljaren?
Det tog bara några dagar efter den statusen innan den landade hos åf. Sedan har den stått där i en och en halv vecka innan jag får hämta den på måndag. Då hade dom i o f s mycket jobb hos min åf samt nån sjukskrivning. Skulle fått den inom en vecka annars.. :roll:
Kom just på att den ändrades till "på väg till åf" oxå.. Det står det ff fast den stått över en vecka hos åf nu :evil:
Sockan skrev:
Sockan skrev:
Kom just på att den ändrades till "på väg till åf" oxå.. Det står det ff fast den stått över en vecka hos åf nu :evil:
Vad är det som ska ta sån tid hos ÅF ens? Varför ska den bara stå där och vad väntar dom på ska göras?
Min skulle stått 3-4 veckor hos åf, men efter lite tjat fixade dom den på 1 1/2 vecka
Allt hänger ju på åf'ens arbetsbelastning.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 21

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv