Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Avuriel skrev:
mstrandbo skrev:Kunne vært billigere ja. Bil er dyrt i Norge.
Är det inte billigare att importera från Sverige?
Tror inte det, blir nog ännu dyrare, kan tänka mig att det är hög skatt på bilar i Norge därför är det dyrare. Om man köper en ny bil i Sverige och sen importerar den till Norge, så läger dom på skatten och vips så blir det hur mycket pengar som helst. Ska dock tilläga att jag inte vet om det är så men jag gissar att det är på detta sätt.
hej
någon som har koll på när modellskiftet är? jag tänkte beställa så jag får bilen i början på april 2013. kommer erbjudandet med intropaketet att försvinna då. jag har känsla av att med modellskiftet 2013/2014 kommer man ta bort intropaketet och då blir det lite dyrare.
ziaal243 skrev:hej
någon som har koll på när modellskiftet är? jag tänkte beställa så jag får bilen i början på april 2013. kommer erbjudandet med intropaketet att försvinna då. jag har känsla av att med modellskiftet 2013/2014 kommer man ta bort intropaketet och då blir det lite dyrare.
Det är mycket möjligt att så är fallet. Skulle gissa på det också. Testa med att kontakta en återförsäljare är mitt tips.
Tror nog du ska "hinna" med MY13 om du vill ha bilen tidigt i april. Min S60 MY11 fick jag 10:e maj 2011 och det var en av dom sista som lämnade fabriken. Den tillverkades precis i slutet på april och beställdes i början av februari. Alltså bör det vara lugnt för dig om inte Volvo bestämmer sig för att byta modellår ännu tidigare än förut :)
mrnilsson skrev:Tjena !

Hur länge var era ordrar i leveransstatus 1 innan de trillade vidare till 2an?

Något otålig MRNilsson :shock:
Förstår att du är otålig.... det var jag också. :wink:
Jag tror min stod på steg 1 i 3-4 veckor.
mrnilsson skrev:Tjena !

Hur länge var era ordrar i leveransstatus 1 innan de trillade vidare till 2an?

Något otålig MRNilsson :shock:
Hej mrnilsson
Jag började för ngn vecka hitta ett mönster...
Det verkar som om bilen kommer upp i steg 2 när det är 5 veckor till leverans, iallfall om den ska hålla leveranstid.
Om man kollar i denna tråd så verkar det den senaste tiden som om detta stämmer, och för att komfirmera detta så åkte min bil upp till steg 2 idag, med leverans vecka 43, så förvänta dig en "uppgradering" till steg 2 om två veckor, eftersom din leveransvecka är 45.
Du kommer att få et mäjl när den åker upp till steg 2, så slit inte ut din F5-knapp (som jag gjort :) )

Detta fick jag i eftermiddags:
Hej pergen

Din nya Volvo som du just har beställt, är nu inplanerad och ska börja byggas i Volvofabriken. Det finns fortfarande möjlighet att komplettera din order med tillbehör som eftermonteras av din återförsäljare och sätter personlig prägel på din bil. Välj tillbehör inom säkerhet, komfort, teknik & ljud, styling, packa & lasta och prestanda.

Läs mer om tillbehören nedan eller kontakta din Volvohandlare. På Min Volvo kan du följa de olika stegen i byggprocessen och få en inblick i hur din bil blir till, från plåtbit till leverans. I det här skedet händer det nya saker nästan varje dag, så besök Min Volvo för att vara säker på att inte missa något.

Vänliga hälsningar
Volvo Personbilar Sverige AB
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 43
Instabil styrning (XC70 -16)

Jag har liknande problem. Hur känns det n&aum[…]

Köpråd V60 Recarge