Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V60D5AWDPolestar skrev:
NightlyVega skrev:
AramisKD skrev:Har beställt en v40 D2 Momentum med lite extratjafs, fälgar, kombiinstrument, parkeringshjälp, tonade rutor etc.

Säljaren sa att leveranstiden ligger på ca 2,5mån. Fattar inte hur jag ska orka vänta så länge...
Härda ut och inte tänka på det, då kanske tiden går lite snabbare!

jag får vänta 3 månader på min, mitten på februari är det sagt. (har ju redan väntat 2 månader.... )
3 månader, verkar som att försäljningen av V40 går bra, eller tillverkas den I samma fabrik som XC90 ??:-/

tillverkas i Gent, försäljningen går rätt duktigt bra enligt min säljare :)

fick vänta ganska precis 2månader och någon dag på den första bilen.
lite högre orderingång och att det är jul/nyår gör kanske att det blir en månad extra att vänta denna gång.... :(
Jag beställde den 16/10, och nu skall den komma till handlaren den 14/12 fick jag veta idag. Hoppas de hinner montera style-kit och sånt så man kan få den innan jul, men det borde de väl hinna få till på 7 arbetsdagar hoppas jag.

Jag har inte fått något regnummer ännu, lite nyfiken på om man får ett Y-nummer. De släpptes ju i Oktober så de borde ju börja användas nu kan man tycka.
Det känns lite som att man beställde i tid då, innan det blev allt för långa väntetider. Eller så har din handlare bara tagit i ordentligt, i mina papper står det ingen specificerad leveranstid alls.
Beställde som redan sagt 16/10, och nu är leveransen bokad till 23/12. Nästan 10 veckor, egentligen var leveransen planerad till vecka 2 pga stor belastning i leveransverkstaden men jag lyckades övertyga säljaren att prioritera min lilla bil :)
MartinS skrev:Beställde som redan sagt 16/10, och nu är leveransen bokad till 23/12. Nästan 10 veckor, egentligen var leveransen planerad till vecka 2 pga stor belastning i leveransverkstaden men jag lyckades övertyga säljaren att prioritera min lilla bil :)
Hahaha, hur lyckades du med den övertalningen ? ;)

idag är det 3 månader sedan första beställningen och 1 månad sedan andra beställningen..... bara 2 kvar!

en vanlig D2:a misty blue är inte lika kul som en CC T3:a.... :/
Jag beställde min första "nybil" igår 14/12. ca 8-10v gissade handlaren på just nu.
Det blev iallafall en V40 D2 Your Momentum Automat, Svart 019, 17" Spider DC, Mörkt tonade rutor, Teknikpaket, Stänkskydd, reglerbart armstöd.
Inte så lite sugen på att få hem den. Men jag har egentligen ingen brådska. Åker bra i min V70 Classic 2,4D Automat -07 så länge.

Mvh Thörnis
Jag vet inte hur det gick till NightlyVega, lite tjat och en väldigt trevlig och förstående säljare kanske, en kanonkille faktiskt, som dessutom vet vad han säljer, inte många bilsäljare som är intresserade av bilar.

Kul Thörnis! Jag har/hade heller ingen brådska, men när man väl skrivit på vill man ju ha den pronto.. Det är enklare att köpa begagnad, då får man ju bilen när man köpt den :)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 21

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60