Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blex
ersj skrev:
Blex skrev:
ersj skrev:Nu har min bil statusen "Din bil är bygd och påväg att leveraras från Gent" ,tre veckor till leverans och är på steg 7 - din Volvo testas. Igår kväll var den på steg 2 och köplats 589 så minvolvo lever som tidigare konstaterat lite sitt eget liv.

det verkar att vi verkligen kommer att dela bilen :)

min är också klar :)
Haha. Ser precis lika ut för mig, fast min är röd :D

Har du hört något från din handlare när de ska få bilen. Pratade med min handlare förra veckan och då var det planerat att de skulle få den 22 september.

Ni som nyss hämtat era, har ni fått TPMS med givare vid ventilerna?

Samma bud här... 38-39
Fast jag kommer inte att ta den innan oktober. V40 (vecka 40) :) blir det för min del.
Användarvisningsbild
av ersj
Min säljare hörde av sig precis och min V40 hade precis kommit till dem :D . Ska dit i eftermiddag och fixa med allt så att den bara är att hämta på fredag. Blir ganska precis 10 veckors levernas.
Jo en del buggar i systemet, minst sagt! Grabbens gick från i går köplats 927 i byggkö. Till färdig å på väg från Belgien i dag! Men handlaren verkar ha koll, då Han meddelat att bilen skall vara hos dem vecka 39. Så det närmar sig för grabben! 8)
//Mats
Helt ny här på forumet men har smugit en del i kulisserna och läst en massa matnyttigt här under tiden som jag gått i beställartankar. Men nu är även min bil beställd. Slog till på följande:

V40 D2 Your Ocean Race i svart metallic och svart inredning (läder,tak etc). Lastpaket, Teknikpaket och Volvo on Call på det gör att det känns som att den kommer bli en trevlig bekantskap. :)
av Blex
ersj skrev:Min säljare hörde av sig precis och min V40 hade precis kommit till dem :D . Ska dit i eftermiddag och fixa med allt så att den bara är att hämta på fredag. Blir ganska precis 10 veckors levernas.
Nu har jag hämtat ut min med :)
D4 VEA... wooohoohh vilken kraftpaket... grym...
körde imorse ca 200km, strax över tillåtna hastigheten , :twisted: med snitt på 0,54... inte illa för helt ny bil :)

Glad som fan :)
Användarvisningsbild
av ersj
Blex skrev:
ersj skrev:Min säljare hörde av sig precis och min V40 hade precis kommit till dem :D . Ska dit i eftermiddag och fixa med allt så att den bara är att hämta på fredag. Blir ganska precis 10 veckors levernas.
körde imorse ca 200km, strax över tillåtna hastigheten , :twisted: med snitt på 0,54... inte illa för helt ny bil :)

Kul! Jag har inte kört så mycket med min än, drygt 20 mil och är väldigt nöjd än så länge. Det enda jag är lite besviken på är Sensus Connect som bara verkar innebär fyra appar och webbläsare.
Visst T3 är inget fartmonster men den går helt okej och är framförallt väldigt tyst. På fredag blir det första lite längre svängen med den :D Ska bli intressant och se vad den kommer kunna gå att köra på, färddatorn säger ungefär 0,7 nu och då är det mest stadskörning.
av Blex
ersj skrev:
Blex skrev:

Kul! Jag har inte kört så mycket med min än, drygt 20 mil och är väldigt nöjd än så länge. Det enda jag är lite besviken på är Sensus Connect som bara verkar innebär fyra appar och webbläsare.
Visst T3 är inget fartmonster men den går helt okej och är framförallt väldigt tyst. På fredag blir det första lite längre svängen med den :D Ska bli intressant och se vad den kommer kunna gå att köra på, färddatorn säger ungefär 0,7 nu och då är det mest stadskörning.

hm, jag har 8-9 stycken men dem flesta är på något sätt kopplade till navigationen.
tyvärr varken waze eller spotify är någon av dem som finns i listan... :(
Användarvisningsbild
av ersj
Okej. Är nog för att jag "bara" har Sensus Connect utan navigation. Nej tyvärr finns inte Spotify längre utan var till Sensus Connect Touch tydligen. Trodde det skulle finnas när jag beställde bilen. Får köra via mobilen och bluetooth.
Hej på er,

Efter lite om och men har vi (jag+sambo) bestämt oss för att beställa en V40 CC D2 Momentum 2015. Vit såklart!
Det enda tillval jag tog var att jag lade till Larenta 17" Mörkgrå fälgar.
Tror att den kombon kan bli snygg.

Hade en V50 2,0D innan och jag upplevde att V50 kanske var lite snabbare vid omkörningar 80-120. Men annars skall det inte vara så stor skillnad på det förutom förbrukning som jag hoppas är betydligt lägre.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 18
Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]

Ja du hade ju inga felkoder på 5v signalen s[…]

Ibland går det, oftast inte. Finns ju flera […]

Nog är det bytt en massa EGR ventiler på[…]