Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
svanberg skrev:Verkar som det är många som privat leasar just V40.
Är själv sugen på detta då jag fått erbjudande på just V40 CC D2 Summum BE, 2000mil/år, 2800kr/mån (inkl förs, service, vinterhjul)
Den kommer isåfall ersätta caddyn vi har idag, frågan är om man inte kommer sakna utrymmet...
En tur till tippen eller transportera ett par cyklar eller hundar går ju fet bort i v40in, även om vi har drag på v70in så blir det lite mera bök.
Dock är v40 tusen ggr skönare att köra 8)
Hur? O varifrån? Är ju i klass med bilias intro för 2000:- för några år sedan.
av Sockan
Är själv sugen på detta då jag fått erbjudande på just V40 CC D2 Summum BE, 2000mil/år, 2800kr/mån (inkl förs, service, vinterhjul)
Den kommer isåfall ersätta caddyn vi har idag, frågan är om man inte kommer sakna utrymmet...
En tur till tippen eller transportera ett par cyklar eller hundar går ju fet bort i v40in, även om vi har drag på v70in så blir det lite mera bök.
Dock är v40 tusen ggr skönare att köra 8)
Grattis!! Det va ett helt fantastiskt erbjudande.. :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
fjohan82 skrev:
Ja det börjar till och med locka mig. 8)

En V40 D4 borde väl hänga med på Autobahn ganska bra? Min D2 funkar bra där också, men efter typ 3-4 timmar i den konstanta farten av 190 km/h känns den ganska plågad :roll:
ja absolut, om som jag anser en D4 aut. V70II fixar det bra så går det :) Ok knappast lagligt men skit i det nu, är det ens möjligt att dra den i 190km/h konstant på någon sträcka i typ 3-4h? Kommer alltid någon sväng eller annat man inte gärna kör snabbare än 130km/h i. Har förvisso slutat gasa där och sätter farthållaren på 120km/h och tar det soft istället och sparar de bränslepengarna då jag ändå har en dag över när autobahn ska ätas upp :)

Hur som, för de där summorna på en 2800kr/mån börjar det ju låta intressant, synd att de är så små i bagaget men kanske skulle låna och provlasta en ändå
Användarvisningsbild
av fjohan82
Micce1980 skrev:
fjohan82 skrev:
Ja det börjar till och med locka mig. 8)

En V40 D4 borde väl hänga med på Autobahn ganska bra? Min D2 funkar bra där också, men efter typ 3-4 timmar i den konstanta farten av 190 km/h känns den ganska plågad :roll:
ja absolut, om som jag anser en D4 aut. V70II fixar det bra så går det :) Ok knappast lagligt men skit i det nu, är det ens möjligt att dra den i 190km/h konstant på någon sträcka i typ 3-4h? Kommer alltid någon sväng eller annat man inte gärna kör snabbare än 130km/h i. Har förvisso slutat gasa där och sätter farthållaren på 120km/h och tar det soft istället och sparar de bränslepengarna då jag ändå har en dag över när autobahn ska ätas upp :)

Hur som, för de där summorna på en 2800kr/mån börjar det ju låta intressant, synd att de är så små i bagaget men kanske skulle låna och provlasta en ändå
Lovande, får ta och grotta ner mig i detta med privatleasing mer när tillfälle ges.
Jag har faktiskt aldrig behövt köa genom Tyskland. Hamnade i en i princip stillastående kö i Slovakien för några år sen, men det är det enda (bilat i 13 länder med nuvarande kärra).
Senast var mellan Salzburg och Hamburg via Frankfurt. Gick riktigt bra de knappa 100 milen, ingen kö och 190 på en bra bit av denna sträcka (bilen gör 195 :roll:)
Jo bagaget är inte så stort, men utan lastgolv i två nivåer ska det tydligen vara mer hanterbart och rymma mer.
av Isty
Slog till på en V40 t5 carbon edition hos bra bil i Göteborg igår! 3999 inkl. Vinterdäck :).
Detta är exakt samma pris som en vän betalar för en v40 d2 ocean race med manuell låda, den var värd ca 250 000:-, riktigt nöjd med vårat pris!
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
:-)-)
av svanberg
Blev ingen cc utan en vanlig V40, your momentum, teknikpaket, 2500mil, vinterdäck för 2900kr.
Nu är det bara att vänta, leverans i april ... :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]