Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Raymond
Hadde inne en bil som knakade i listen mellan dørr och B-stolpe. Hørs tydligt om man sto på utsidan och pressade påmdørrkarmen. Løste problemet med å smøre listen på døra.
Användarvisningsbild
av laser2
FiddeUBC skrev:Min CC bil har börjat knarra i vänster framdörr och plastkåpan i taket där VOC knapparna sitter.
Satans irriterande.
Min V60 hade samma problem, men det hördes bara när man körde över såna där fasade bussgupp med vänsterhjulen. Lösningen var att smörja upp låsen och peppar peppar men än så länge är det tyst.
Min mek sa att det berodde på att dagens bilar är så mjuka i karosserna för att klara krockprovena! :shock:
Samtidigt läser man nästan varje gång biltillverkarna släpper en ny modell, så säger de att den är si och så många procent styvare än gamla! :???:
Fast jag vill nog gärna tro att passagerarburen generellt blir styvare för varje generation, men att deformationszonerna fram och bak görs optimalt mjuka/flexibla för att klara krockprovena.
av kawa
tedsvensson skrev:Tre gånger har jag varit inne för knakande i vänster framdörr. Riktigt irriterande, men peppar peppar så är den tyst nu. Ratten knirrade också när man gjorde små rattutslag. Verkligen premiumkänsla. Not.
Men tack och lov för garantier, gäller att fixa med en gång i fall det återkommer.
Vet du vad man gjorde med rattens knirrande? Jag har samma problem i min V40 -13 och har vart inne med bilen flera gånger utan att man lyckats få bort missljudet.

Tacksam för svar!

/K
Användarvisningsbild
av ErikV40
Jag har något skrammel/knackade missljud i båda dörrarna. Tog tre besök innan de ens ville ta in bilen för att leta.
Hade nog en döv tekniker som åkte med.
Får väl se om de lyckas på första försöket :P
Användarvisningsbild
av SebSE
Det första är ju att städa bilen. Ta bort ALLT som ligger i alla fack och eventuella mobilhållare.
För de flesta (om inte alla) löser detta ljudproblemen.

I min V40 kan till exempl en mugg som är lite för liten för mugghållaren låta som om det bor ett gäng Mariachis i kupén.

Om alla saker är bortplockade och det fortfarande låter ta gärna hjälp av någon annan som sitter i bilen när det hörs. Tillsammans kan man enklare höra var det kommer från.

Hur har det gått med detta? Har samma grunds[…]

Han slirade inte så länge för jag […]

Hittade kompletta motorer på AliExpress f&ou[…]

Reparera läckande AC

Jo precis. Anslutningarna kan sitta fast och r&oum[…]