Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
mstrandbo skrev:Dette er vel bakhjulet uansett, så noen forskjell på ratten burde ikke oppstå.
Ovanligt med främre bromsok monterat bak... :D
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Ah fillern, jeg ser det nå :P Syntes skiven var mindre enn min framskive.

...han ville vel ha mer bremseytelse bak :P
Användarvisningsbild
av Avuriel
Fälg fixat och klart nu då. Fixade dom snabbt idag. Men det oroar mig lite att det fortfarande låter lite konstigt från framvagnen. Nästan som en låg pulserande baslåda vid hastigheter 50+ Samt att det verkar som det låter mer/högre när jag ligger i 50-70 km/h vänster kurva.
Användarvisningsbild
av Avuriel
Jag var inne på Volvo idag igen. Det var ingen som kunde hjälpa mig just då. Jag kom efter 16. Så jag åker in igen vid 11 imorgon. Då skulle verkmästaren köra och kolla bilen.
Det kan ju vara nåt i stil med Upphängning, Hjullager, Bromsskivan, Hjulinställning/Vinklar. Förhoppningsvis är det ett inte alltför dyrt kalas bara... (S)
av Nibbe
Hur kan det bli så dyr självrisk?
Har du inte http://www.volvia.se/privat/vid-skada/s ... ranti.aspx

Jag fick förklarat för mig att om jag råkar köra bilen rakt ut i skogen (bor i skogen) så står Volvo för hela kalaset så länge jag har en ny bil med gällande vagnsgaranti, därav endast halvförsäkring på min bil.

Någon insatt i detta som har lust att förklara lite?
Användarvisningsbild
av Avuriel
Jo självklart har jag Vagnskadegaranti, men det är självrisk på den också... Som i detta fall tydligen är 6875 SEK.

EDIT: Jag ringde till Volvia nu, och det var tydligen såhär att Volvo själva har satt den siffran som fast självrisk för V40 i fall av Vagnskada som går på garantin.
Alltså den är samma oavsett om jag kör på trotoarkant eller om jag hade totalkrockat bilen.
Senast redigerad av 1 Avuriel, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av mobe
Nibbe skrev:Hur kan det bli så dyr självrisk?
Har du inte http://www.volvia.se/privat/vid-skada/s ... ranti.aspx

Jag fick förklarat för mig att om jag råkar köra bilen rakt ut i skogen (bor i skogen) så står Volvo för hela kalaset så länge jag har en ny bil med gällande vagnsgaranti, därav endast halvförsäkring på min bil.

Någon insatt i detta som har lust att förklara lite?
För att det är en självrisk om garantin skall utnyttjas står på ditt försäkringsbrev. Och varför det är en så hög självrisk får du fråga Volvo. Står såhär på mitt PV-Garanti* Upphör 2016-02-04 PVG-Vilkor 5500+moms. Men kan hålla med om att självrisken är riktigt onödigt hög.

*Personvagnsgarantin lämnas av Volvo personvagnar AB

Du kan inte återanvända batteriet tex i[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]