Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Nu har jag åter igen tittat och jämfört. Överlag tycker jag färgkartan är bara tråkig och trisst till V40, det finns inte så många självklara val.
Jag behåller färgen som den är.

Däremot gjorde jag misstaget och gick in på mercedes idag. De har också väldigt fina bilar!
Användarvisningsbild
av laser2
Skulle på en vanlig V40 definitivt säga flamenco, men tycker inte den passar på V40XC, ser påklistrat ut runt avgasrören.
Användarvisningsbild
av MartinS
FiddeUBC skrev: Däremot gjorde jag misstaget och gick in på mercedes idag. De har också väldigt fina bilar!
Tyvärr kan man bara få dom i färgen "rust steel"... ;-)
Användarvisningsbild
av Guligan
Bra val. V40 passar utmärkt i raw copper. Speciellt som du verkar välja till glastak.
Användarvisningsbild
av Kaikki
Helt klart flamenco röd! Den kommer att sticka ut mer i mängden än raw coppar
av Soleus
Raw copper är ett bra val, bilen kommer nog att dra till sig en del blickar, speciellt med de snygga 19" Fälgarna i silver. :)

Håller med om att Volvo's färgalternativ, speciellt för V40 Cross Country, är lite begränsade och man kan som kund få tänka om en eller två gånger om man gjort rätt val.
Det borde vara mycket enklare att välja färg, varför kan inte Volvo lägga upp detaljerade foton på sina bilar med de olika färgvalen i olika ljusförhållanden/miljöer? "Volvo Digital Showroom" är ju inte optimalt för just färgvalen.

Du kan inte återanvända batteriet tex […]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]