Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av McDonald
Avuriel skrev:Jag hörde att Wolksvagen inte hade detta problem på sina Passat då kameran går ''in'' när den inte används. .
Volswagens lösning är klart läcker...
av McDonald
Knight8806 skrev:Om Volvo ska ta fram en funktion som gör att kameran kan glida tillbaks in i stötfångaren kan jag nästan garantera att detta blir dyrare för ägaren i längden.
Lösningen behöver inte vara så komplicerad där kameran skall röra på sig.
Räcker att kameran är fast monterad och att en lucka/lock täcker den och dras åt sidan när backen läggs i.
Användarvisningsbild
av Avuriel
McDonald skrev:
Avuriel skrev:Jag hörde att Wolksvagen inte hade detta problem på sina Passat då kameran går ''in'' när den inte används. .

Vi borde alla länka denna i mail till Volvo. hahaha
Verkar vara klart bättre än att ha linsen helt blottad.
av Nibbe
McDonald skrev:
Håller det där för norrländska vägar?
Här upp i skogen får man väldigt ofta flera cm is/snö på baken.
Rörliga delar blandat med is/snö låter inte som en bra blandning i längden.
av Sharkbait
McDonald skrev:

Mycket bra lösning ..
Användarvisningsbild
av crumpets
Det trista med såna där lösningar är att det istället kan samlas smuts och is som hindrar luckans rörelse. Kanon i varma länder, riskabelt i kalla. Det är alltid svårare att rensa is ur en lucka än det är att gegga av kameran med nåt innan färd. Men ingetdera är särskilt kul....
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har haft backkamera på alla bilar sedan 2006 (alltså MY07). Jag har för vana att dra fingret på både kameran fram och kameran bak ibland. Inget speciellt svårt jobb! :wink: Åkte med en VW-taxi med annan lösning, den funkade inte speciellt bra i -15 och snö den heller kan jag meddela! Han svor rätt mycket :lol:
av Soleus
Backkamera fanns ju på Volvo's konceptbil VESC redan 1972.
De borde ha kunnat konstruera en bättre lösning för backkamera 40 år senare. :)

Bild
Bild

Du kan inte återanvända batteriet tex i[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]