Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av McDonald
S80V8AWD skrev: Njaaa, nu blandar du väl ihop det med T5:an som erbjuds till V40n?
Nix,
T4 med manuell låda och powershift är 4'an
T4 med den vanliga autolådan är 5'an
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=v ... 4429,d.bGE

Fast nu vet jag inte om den finns för den svenska marknanden ännu eller om den kommer att erbjudas alls för sverige
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Fantastiskt vad den där AW automatlådan trollar bort bra 0-100 siffror.
av McDonald
W.A.P.E. skrev:Fantastiskt vad den där AW automatlådan trollar bort bra 0-100 siffror.
Lådan och att bilen blir nästan 100 kg tyngre med 5'an bidrar säkert också
av S80V8AWD
Spoiler »
Wow, snacka om rörigt.. Men där ser man, hade jag ingen aning om! Så det finns alltså två olika T4or, samt T5or, som bilen kommer att erbjudas med allt som allt? Fast två av dessa motorer är identiska, 2 liters femman, som hittas som både T4a och T5a, där enbart mjukvara skiljer?

Och jag som tyckte att dieselmotorerna var krångliga :wink: (D4 vs D4 awd etc)..
av Lazy
Har fått affärsförslag på en V40 T4 Momentum + Polestar (200hk) manuell 4cyl.

Har också fått ett bra affärsförslag på en XC60 D4 R-Design DE, men vet inte om plånboken klarar den, men efter provkörning så blev man ju sugen.
av perhall
Jag tror, men har inte kollat, att man får T4 med 5 cyl och aut utomlands, men i Sverige är det T4 4-cyl 1,6 turbo med Powershift!/PH
av Fartdåre
perhall skrev:Jag tror, men har inte kollat, att man får T4 med 5 cyl och aut utomlands, men i Sverige är det T4 4-cyl 1,6 turbo med Powershift!/PH
Enligt länken ovan finns det två olika T5 motorer också. 2.0 och 2.5 lit på 213 resp. 254 hk.
Huvudsaken är väl att femman är tillbaks...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Läste lite säljmaterial på ÅF här i stan nu.
T4 Automat (inte Powershift) är 2.0 180hk 5-cyl för Sverige. Den versionen som har 213hk är inte aktuell för Sverige tyvärr.
Personligen älskar jag femmorna men förstår inte att de ens erbjuder denna. Hamnar ju i ett sådant fack att få kommer att känna till den eller beställa den.
Ge oss manuellt! :)
av perhall
Häftigt!! Jag var övertygad om att bensinfemmorna var på väg ut för Sveriges del med kort undantag för den uppdaterade AFV. I V70 tjänstgör ju T4 PS för den som vill ha automat. Nu blir jag genast sugen på att ha en femcyl T4:)/PH

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]