Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SoKn
Lite osäker. Jobbet borde väl inte ta mer än nån timme eller kanske lite mer för en erfaren fackman. Vad tar dem i timmen? 600-700 kr/tim?
Du förser ju dem med delarna, så det borde inte bli så dyrt.
Användarvisningsbild
av SoKn
hasofy skrev:Vill göra er uppmärksamma på att den mittmoneterade kan ge interferens med Blueooth http://bit.ly/YU3aay
Är det någon annan som har detta problem med den mittmonterade?
Jag har åtminstone ingen interferens med min vänstermonterade hållare.
Tack för tipset hasofy! Bra att känna till.

Skulle vara intressant om någon V40-ägare skulle kunna testa och försöka återskapa felet. Genom att helt enkelt hålla upp telefonen i höjd med gallret.
Beror felet på en brist i bilen, telefonen, BT-tekniken eller rent utav att telefonen pryds av ett halvätet äpple? :mrgreen: Många variabler.
av kilono
Min nya V40 är hos ÅF för leverans och innan vi monterade Proclip för mittplacering testade jag min Iphone4S. Det blev ordentligt med störningar på BT då man höll telefonen vid luftutsläppet i mitten men inte då man höll den vid det vänstra utsläppet. Det blir alltså en montering till vänster för mig.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Eivind68 skrev:Har du problemer med å få GPS satellitt kontakt med telefonen montert der?
Iphone tar hjälp av telefonmaster, inte satelliter. Det räcker med god signal.
Användarvisningsbild
av mobe
kilono skrev:Min nya V40 är hos ÅF för leverans och innan vi monterade Proclip för mittplacering testade jag min Iphone4S. Det blev ordentligt med störningar på BT då man höll telefonen vid luftutsläppet i mitten men inte då man höll den vid det vänstra utsläppet. Det blir alltså en montering till vänster för mig.
vid båda utblåsen i mitten?
av kilono
Ja och ingen skillnad utan lika illa vid båda
av blådåren
Det är det "halvätna äpplet" som har problem med placeringen i mitten !.

V70II hade samma "problem" , men det tycks numera vara löst efter att volvo fått justera mjukvaran ( äpplet kan ju inte ha fel..) fast alla andra märken av telefoner funkar på samma plats.. :roll: .

Misstänker att V40 får samma uppdatering av mjukvaran snart !.
av blådåren
Intressant !!.
Dom som har haft problem , har haft 4 och 4S !.

kanske frukthandlaren har lärt sej nåt ?.

Du kan inte återanvända batteriet tex i[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]