Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eivind68
Er jo logisk at man må begrense svingradius på store felger så de ikke skal treffe skjermen, så det er vel kanskje tester gjort med 18" felger og styreutslags begrensere som gjør at de klager da.
Användarvisningsbild
av Guru
Raymond skrev:Jag börjar undra på om bilarna är olikt programmerat från fabrik. Möjligen efter om dom har sportspaket eller inte, evt efter hur breda hjul dom blir utrustade med på fabriken.
Ja, det är olika beroende på hur breda hjul det sitter på. Inte bara däckbredden, även fälgstorleken spelar roll. Har för mig att man kan få 225'or på två olika 17" fälgar. Den enda fälgen är 0,5" bredare och får annan utslagsbegränsare/programering/vändradie.
av Ferraridriver
Både V40 och V60 som jag har idag har ju helt usel svängradie. Kommer ni ihåg hur det fungerade på en 740? Att trixa runt i ett parkeringsgarage med de nya bilarna är ju katastrof. Min stora Mercedes E500 vänder ju på på fläcken medan V60 kräver omtag hela tiden. Mycket störande och opraktiskt!
Användarvisningsbild
av Guru
Mercan har ju längsmonterad motor och dessutom bakhjulsdrift. Tvärställd motor och framhjulsdrift, dessutom med ganska stor ET är det sämsta man kan ha map. svängradie. Så blir det om man vill ha en rak sexa på tvären...

Körde en F11 535i med extra allt (950kkr) som hade AFS (Active Front Steer) OCH bakhjulstyrning. Den vände på en femöring med drygt ett rattvarv från nollan till lock. Lite som att köra truck nästan. Stor skillnad mot Volvobilarna man brukar snurra runt med.
av Eivind68
Vet noen nøyaktig hvor stor felgen må være før de monterer styreutslags begrensere og svingradiusen blir dårlig?
Kommer til å kjøpe enten Momentum eller Summun, men er redd for at de større felgene på Summun vil gjøre svingradiusen for stor.

Er det noe som irriterer i hverdagen så er det jo nettopp sånne ting! :evil:

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]