Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ante2
#701752
Krakus skrev:Ante2

Jaja. Lyxigt. Jag köper mina bilar för mig. Skryta, överlämnas åt andra ;)
Halva nöjet är att göra andra avundsjuka :wink:
Användarvisningsbild
av Mawa71
#701753
Ante2 skrev:Älskar mitt panoramaglastak...hade inte tänk att välja det först med la till det och det ångrar jag inte.
Det blir lite mera lyxigt och alla som har åkt med i bilen tycker det är grymt läckert.
Jag håller helt och fullt med dig Ante! Jag valde taket endast för mitt eget höga nöjes skull och är väldigt nöjd med den känsla av lyx som jag får varje dag till och från jobbet. Ljuset som strömmar in samtidigt som jag ännu inte en enda gång har blivit bländad av solen under de tre månader som jag har kört bilen 8)
av MrNorth
#702076
Ja det panoramatak som sitter i V40n är i alla fall ljusår bättre än det som sitter i XC60n. Valde detta som ett option då det ingick i high tech paketet, utan att ha sett det i verkligheten. Men det stod "panoramaglastak" och då förde det mig tankarna till glastaket i våran andra renault-cabbe som har ett riktigt trevligt glastak.

Döm min förvåning när bilen leverades och det satt vad jag mer vill kalla för sollucka där, fult uppdelad i två delar, en som kan öppnas och en som inte kan öppnas. Glaset är dessutom så mörkt att det knappt känns som man får in något extraljus alls. Reglage och handhavande andas dessutom budget lång väg.

Gick ändå plus då vi fick bra rabatt, men jag skulle inte för allt smör i småland välja till detta tillval om det hade kostat extra. Trist att höra att inte ens glastaket i V40n upplevs som ett riktigt panoramaglastak.

Märkligt, men sant.

/S
Användarvisningsbild
av Mawa71
#702103
FiddeUBC skrev:Om man nu köper en ny V40 med glastak ,har man inte då suttit / provkört någon av demobilarna hos sin Volvohandlare innan man väljer tillvalet?
När vi beställde bilen (maj) hade det inte kommit några demobilar så vi tog en chansning och är grymt nöjda :lol:
Användarvisningsbild
av Ante2
#702191
Mawa71 skrev:
FiddeUBC skrev:Om man nu köper en ny V40 med glastak ,har man inte då suttit / provkört någon av demobilarna hos sin Volvohandlare innan man väljer tillvalet?
När vi beställde bilen (maj) hade det inte kommit några demobilar så vi tog en chansning och är grymt nöjda :lol:
Precis, demobilarna fanns ju inte då. Är också grymt nöjd. Så snyggt!!
Användarvisningsbild
av Avuriel
#702375
Jag beställde min redan i April månad, efter att ha sett bara bilder och video från visningen etc. så jag tog en chansning och har hittills inte ångrat mig. Värt varenda krona!! :D
Användarvisningsbild
av NovemberRain
#707372
MrNorth skrev:Glaset är dessutom så mörkt att det knappt känns som man får in något extraljus alls.
Du ska väl vara glad över om du inte får in något extraljus genom panoramaglastaket? ;)
Hoppas att du inte tog illa upp... när jag läste det du skrev så kunde jag inte låta bli att skratta lite lätt :)

Hej, Jag är inte så insatt i hur st&ou[…]

Stort tack för dina inlägg Cotag. 👍🏻 En […]

Elpriset

@lennarte Det är i smartmätaren du[…]

Har säkert glömt nått men som sag[…]