Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Avuriel
#702374
Ante2 skrev:
vicster skrev:Jag förstår poängen som Volvo har, dvs. om det är dagsljus så behövs mer ljus för att du ska kunna se något alls på displayen. Tycker alltså det är precis som det ska vara, men kanske bara är mig Volvo har tänkt på 8)
Jag håller med...Störs inte alls av ljuset i displayen.
Samma här, jag tycker snarare att dom balanserat det väldigt bra. Dock har jag märkt att den ställer sig själv ibland trots att ljusmängden är oförändrad. Men den brukar rätta till sig efter 5-10 sekunder.
I övrigt så tycker jag att Elegance mode med konstrastläge är klart den skönaste.
Användarvisningsbild
av mstrandbo
#702458
mstrandbo skrev:Har ikke tenkt spesielt over dette som et problem, men jeg har prøvd å justere ned lysstyrken med hjulet ved belysningsknapparna, og da fulgte TFT-displayet med.. Samt kontrastläge hjelper.
Jeg gjentar meg selv. Jeg var ute nå, i mørket, og brukte scrollhjulet nede ved ljusbrytarne, og den kunne brukes for å justere ljusstyrken i både TFT-displayet/instrumentbreda og multimedia-skjermen. Fungerte brillefint.

Har ikke prøvd om dagen, men da har jeg ikke hatt behov.
Användarvisningsbild
av Ante2
#702769
mstrandbo skrev:
mstrandbo skrev:Har ikke tenkt spesielt over dette som et problem, men jeg har prøvd å justere ned lysstyrken med hjulet ved belysningsknapparna, og da fulgte TFT-displayet med.. Samt kontrastläge hjelper.
Jeg gjentar meg selv. Jeg var ute nå, i mørket, og brukte scrollhjulet nede ved ljusbrytarne, og den kunne brukes for å justere ljusstyrken i både TFT-displayet/instrumentbreda og multimedia-skjermen. Fungerte brillefint.

Har ikke prøvd om dagen, men da har jeg ikke hatt behov.
Precis, på kvällen så kan du ställa ljusstyrkan på hela intrumenteringen via ljushjulet.
Sen på dagen så ställer sig ljuset automatiskt via en ljussensor.
av vicster
#702816
mstrandbo skrev:Fungerte brillefint.
Må vara off topic, men jag har fått mig ett nytt favoritord tillsammans med rumpetroll på norsk, brillefint! :D
Stendöd volvo 460

Tack för alla svar. Det var som ni sa, tog […]

Vet inte hur mycket det märks på v90 me[…]

Var inne idag med samma diagnos, dock inget byte[…]

Dålig värme i kupén

Kolla på blocket efter delar till Volvo 240.[…]