Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Avuriel
Det läcker inte in vatten någonstans hos mig,
Användarvisningsbild
av Mawa71
Avuriel skrev:Det läcker inte in vatten någonstans hos mig,
Inte hos mig heller. Och mina backspeglar är varma och fina automatiskt.. :lol:
Avuriel - nu har också jag fått dörrpanelerna justerade så jag slipper "slamret" när basen jobbar... :-)-)
av PeteS
Min CD/DVD spelare funkar inte. När jag testade den för första gången ville spelaren inte acceptera någon skiva. Jag försökte med flera olika cd-skivor, men så snart det var ca 1 cm kvar av skivan på utsidan av spelaren, spottade systemet skivan ut. Sen tvingade jag en CD in men spelaren kunde inte läsa den. När jag tryckte på eject-knappen blev det ett konstigt mekaniskt ljud och skivan kom inte ut.

Jag var till min återförsäljare idag och de bekräftade att det fanns ett mekaniskt problem med spelaren och den kommer att bytas helt inom några veckor. Jag är lite förvånad att den inte har blivit testad före leveransen. Förhoppningsvis kommer detta att vara den enda barnsjukdomen med min bil som jag annars är väldigt nöjd med.
Användarvisningsbild
av Ante2
Mawa71 skrev:
Avuriel skrev:Det läcker inte in vatten någonstans hos mig,
Inte hos mig heller. Och mina backspeglar är varma och fina automatiskt.. :lol:
Avuriel - nu har också jag fått dörrpanelerna justerade så jag slipper "slamret" när basen jobbar... :-)-)
Det rinner inte in något vatten hos mig heller.
Va bra, då vet jag vad det är som slamrar i dörrsidan. Har det problemet också.
Användarvisningsbild
av Ante2
Avuriel skrev:
Avuriel skrev:
mstrandbo skrev:Hva? De skal jo være oppvarmede? Skal gå på sammen med bakrutevarmeren..
Ok, det kanske det gör. Jag skall kolla, återkommer så snart jag vet säkert...
''De yttre backspeglarna och bakrutan avimmas/
avisas automatiskt om bilen startas i lägre
yttertemperatur än +9 °C.''

Direkt ut handboken. Annars så är det knappen för bakrutan som gäller.[

I min bil fungerar det precis som det står handboken. Men jag har valt att stänga av funktionen för att
jag för det mesta kör med bränslevärmaren.
Användarvisningsbild
av Avuriel
Jag har märkt att när det blir blött ute, så har backkameran en tendens att bli VÄLDIGT oskarp, satt o körde en Passat i helgen med backkamera. Den var mycket skarpare och berördes inte av att vädret är vått.
Senast redigerad av 1 Avuriel, redigerad totalt 0 gånger.
av Droopy
Barnsjukdommar fins mer el minre i alla nya modeller, vissa mer förlåtande andra blir man galen på. Det brukar ta några år sedan är det mesta åtgärdat. Det är inget nytt att det är kunden som får testa bilen i "verkligheten" och det är ganska logiskt, man kan inte förutse allt från ritbordet.
Användarvisningsbild
av ornet
Avuriel skrev:Jag har märkt att när det blir blött ute, så har backkameran en tendens att bli VÄLDIGT oskarp, satt o körde en Passat i helgen med backkamera. Den var mycket skarpare och berördes inte av att vädret är vått.
Håller verkligen med
av Provocative
Turku skrev:Inte ens två sidor med fel, det känns ju väldigt lovande!
O inget av exemplen verkar vara barnsjukdommar utan enstaka fel som man får räkna med på en bil som kommer från fabrik.
Barnsjukdommarna kommer snart visa sig o då får vi se till att ha en extrabil :D

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]