Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MartinS skrev:Tröjor och dekaler...

/Martin
Haha, snygg inflikning av ett litet Göta kanal-citat :lol:

Jag fick ett e-mail från Volvo idag, dom ligger på som attan för att jag ska byta bort C30in, och i det stod det inte ett ord om AWD. Konstigt att det är viktigare att framhålla ett dränerat specialfack för isskrapan än bilens viktigaste egenskap. Jag kommer troligen inte att byta förrän det finns en C40 AWD men det är ändå märklig marknadsföringsstrategi.

/John
Amli skrev:Jag håller med. Tycker den ser riktigt bra ut :-)-)

Att den kommer med AWD bör ju vara en tidsfråga som sagt. Vart fall till D4 och/eller D3.

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... r-och-film
Kul med optimister!

Sedan S/V60 introducerades är det enda som hänt på drivlinesidan att haldex gen 5 införts.....

Att man har kommit med snåltimmade motorer kan väl knappast räknas som drivlineutveckling ?:-/
JohnB skrev:
MartinS skrev:Tröjor och dekaler...

/Martin
Haha, snygg inflikning av ett litet Göta kanal-citat :lol:

Jag fick ett e-mail från Volvo idag, dom ligger på som attan för att jag ska byta bort C30in, och i det stod det inte ett ord om AWD. Konstigt att det är viktigare att framhålla ett dränerat specialfack för isskrapan än bilens viktigaste egenskap. Jag kommer troligen inte att byta förrän det finns en C40 AWD men det är ändå märklig marknadsföringsstrategi.

/John
:-)-)
crumpets skrev:Det lär bara vara ett kort tag som det är så dumt. När en modell är nysläppt har ofta drivlineutbudet stora hål i sig.

För att kommentera själva bilen tyckte jag den såg schysst ut. Mycket bättre än burkiga X1 och skalbagge-Q3. Men det är ju en smakfråga förstås.
Det tror jag också och sen så börjar väl dom nya motorerna dyka upp nästa år och vad jag har läst så är det 5 och 6cyl som fasas ut först.
Därför så lägger dom nog inte ner så mycket tid o pengar på att införa Awd på dom motorerna i år.

Håller med dig om utseendet på bilen. Ser riktigt schysst ut. Ja X1 och Q3 är inte mycket o hurra för. Dom ligger långt efter....
av Amli
Att säga att X1 och Q3 ligger långt efter är mer fråga om tycke och smak designmässigt. Personligen tycker jag oxå att V40 XC är snyggare än dem båda, speciellt Q3... Men som bil beträffat är de båda riktigt bra, med framför allt mycket bättre drivlinor än Volvon.
Men men.. Är inte Q3 och X1 mer "riktiga" crossovers, till skillnad mot V40 Kryss-See?

/Martin

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]