- Idag, 07:34
Och kostnaden kan man räkna på hit och dit men inget jag gör. Detta handlar om ett stort jobbtillfälle istället för att sätta sig i skolbänken och plugga. Så skulle jag behöva ta någon krona från sparade pengar under denna tiden så gör det mig inget då jag ser det som studie pengar till mig själv för att säkra en bättre framtid. Och förhoppningsvis leder det till att man flyttar närmre jobbet vilket minskar pendlingen till några fjuttiga mil om ens det.
Vad har du för erfarenheter av Volvo motorer av nyare slaget? D2an verkar gå väldigt billigt men några kända problem?
Jallemet skrev: ↑Idag, 06:48 Jag googlade och fick detta resultat.En elbil är ej aktuellt, har inte laddning tillgänglig på vecko boendet och tänker inte stanna på vägen när jag ska verken hem eller dit 45mil. Samt att e4an ibland kan ha en del stopp vinter tid då vill jag inte stå där med en elbil.
https://autocars.nu/artiklar/basta-pendlarbilen/
Låg förbrukning är toppen, driftsäkerhet är ännu mer toppen. Jag är ingen elbilskille men har bekanta som är nöjda, tyvärr är dom egentligen inte bilintresserade så dom pratar ogärna om eventuella nackdelar.
Jag sneglade på en BMW i3 när jag pendlade 50mil/v, den är/var hiskeligt dyr begagnad så jag kände inte att jag skulle räkna hem den och jag gör några 70mils vändor på ett år med hela familjen så den blev aldrig aktuell p.g.a. sin storlek till slut.
Milkostnader är svåra att sia om och jag tror dom flesta personbilar hamnar runt 35:- och uppåt vilket i sig kan låta svettigt men då är värdeminskning inräknad (vilket många undviker att räkna in i sina kalkyler)
Mitt tips förövrigt är att du bör satsa på premium däck och ha ett riktigt reservdäck, riktigt surt att få punka och stå där med ett talanglöst kompressor-kit.
Och kostnaden kan man räkna på hit och dit men inget jag gör. Detta handlar om ett stort jobbtillfälle istället för att sätta sig i skolbänken och plugga. Så skulle jag behöva ta någon krona från sparade pengar under denna tiden så gör det mig inget då jag ser det som studie pengar till mig själv för att säkra en bättre framtid. Och förhoppningsvis leder det till att man flyttar närmre jobbet vilket minskar pendlingen till några fjuttiga mil om ens det.
Vad har du för erfarenheter av Volvo motorer av nyare slaget? D2an verkar gå väldigt billigt men några kända problem?