Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Håller med tidigare inlägg. LED-strålkastare, digitala instrument och 7" skärm känns som ett måste. Bilen upplevs mer modern än utan. Sedan är jag en förespråkare för dubbelt lastgolv, väldigt praktiskt. Personligen skulle jag satsat på en större motor men det beror på vilken budget ni har. Nu blir det bara en D2 i mängden, det kommer att finnas hur många D2 som helst i bilhallarna om några år. Om vi inte redan är där...
W.A.P.E. skrev:en CC :)
+1 på den.... 4cm högre och mycket trevligare chassie än standardchassiet på V40 D2.
MartinS skrev:
+1 på den.... 4cm högre och mycket trevligare chassie än standardchassiet på V40 D2.
Trevligare.... om man i så fall tycker om hårdare och stötigare chassie.
ersj skrev:
MartinS skrev:
Trevligare.... om man i så fall tycker om hårdare och stötigare chassie.
Följsammare och mer direkt... :-)-)
Tack för alla bra svar!

CC är inte helt utesluten, prisskillnaden är inte så fasligt stor ändå (dock fullt tillräckligt stor med tanke på att det mestadels är plast som skiljer...).

Men jag tycker inte att appen eller hemsidan i vilken man kan bygga sin bil är speciellt överskådlig eller bra, om jag ska vara ärlig...
+ 10 lax för CC (D2 business advanced) Lätt val för andrahandsvärdet!
CC är en smaksak. Det mesta är kosmetika som jag inte tycker är värt pengarna. Går hellre upp i motorstorleken. Jag skulle endast skaffat en CC för fyrhjulsdriften isåfall. Hoppas förresten att det ändras till nästa generation så man kan få AWD även till R-design och Momentum.

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillnad,[…]

Gammal tråd, men jag hadde samma problem i[…]

Egna https://www.biltema.fi/sv-fi/bil---mc/verksta[…]

Vilken mjukvara har ni?

Två saker som jag tycker blev annorlunda eft[…]