Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som pratat med Volvo eller en återförsäljare om det? Jag har inte haft tillfälle att prova det i min V40CC de senaste veckorna då jag nästan bara kör XC60 nu för tiden.
av BennyL
Jag har samma problem på min sedan en tid tillbaka. Hade bilen inne på service idag och frågade om det fanns någon fix eller om det var något känt, men min PST hittade ingen info om detta och hade hört att det strular ibland så med största sannolikhet så är det själva tjänsten som just nu är nere. Jag kan se i 50km-zoom allt närmare blir bara en enfärgad sida.
Jag testade nu ikväll i min V40CC-16 och det funkade finfint.... Skumt!?
Användarvisningsbild
av Derank
ja verkligen funkar det i ena borde det ju funka i andra kärran ochså. Jag tror inet ÅF har nåt svar heller på frågan då det förmodligen är väldigt få som använder kartorna. Hade jag inte läst tråden hade jag inte kollat om de funkade så det kanske alltid funkar såhär dårligt.

Skulle tro att merparten inte ens vet om att det finns i bilen.

Det här är väl lite nackdelen med appar i bilarna, om 8-10år är ju apparna i en 2018årsmodell förmodligen helt oanvändbara, storytell gått i KK ( vilka som nu äger dom ) Spotify ersatt av Soundcloud G2, Tunein uppköpta och nerlagt osv osv.
Jag har använt det ganska mycket i min bil och det har alltid funkat finfint.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det löste sig för dig när du fick ICM/IHU uppgraderad såg jag i en annan tråd?

Jag fick ICM/IHU uppdaterad i September på min bil pga ett annat fel jag hade. Kanske är det därför mina kartor fungerat hela tiden för att jag fått en ny version sedan tidigare?

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]