Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frippan
Hej pennywize!
Jag har en V40 CC Ocean Race BE Pro -16 som nu gått 675 mil. Ocean Race valde jag väl mest för att det blev ett bra ”paketpris” för skinnklädsel, metalliclack och fälgar. Glastaket som ingår i BE Pro har jag inte haft någon nytta av så här långt, vintertid känner man direkt att det blir kallare i bilen om man kör undan tygtaket.
Jag valde inte till automatiskt avbländande backspegel, säljaren tyckte inte att det behövdes om man har tonade rutor och det hade han rätt i. Jag valde däremot till justerbart främre armstöd men för mig har det inget värde, jag har aldrig justerat det, standardläget känns rätt för mig.
Jag har noterat alla tankningar från att bilen var ny, stämmer vägmätaren så har den tagit 0,61 l/mil, färddatorn visar 0,53. Jag har inte snålkört och halva körsträckan är motorväg. För mig var bilen helrätt och jag har inte ångrat mitt val en enda sekund.
Lycka till med ditt val.
Frippan
av pennywize
Tack för all input! Jag slog till på en V40 D4 CC Ocean Race -16 som endast gått 3 mil (har varit visningsbil). Den är mycket bra utrustad, hade allt som summumpaketet har plus mycket mer (Teknikpkt Pro, Driver support pkt m.m.)! Bra tips om panoramataket, ska se efter hur mycket kallare bilen blir. Tyvärr känns den enbart för passagerarna bak i bilen..

I övrigt är jag mycket nöjd med köpet och ser fram emot att köra den!
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Sweet, låter som en godbit! bilder ser vi fram emot :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag valde inte till automatisk avbländande spegel på min V40CC då jag har detta i kombination med mörka rutor på min XC60 och tycker det stör mer än det gör nytta. MEN, fabrikstoningen på V40 är så pass ljus i jämförelse med XC60 så jag ångrar faktiskt lite att jag inte la till backspegeln trots de mörka rutorna.

Inget stort problem, men på V40/V40CC är det nog inte fel med autoavbländningsbar backspegel ihop med mörka rutor.

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]