Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjorn_and
Lövet skrev:Missnöjda kunder finns hos alla försäkringsbolag men If har bäst rating av alla faktiskt

"Vad gäller privata bilförsäkringar får If överlägsna 79[...]"
http://www.dn.se/nyheter/forsakringsbol ... da-kunder/
Har haft IF i många år och de har alltid varit mycket enkla att ha med att göra när oturen eller tjuven varit framme.

Före dess hade jag trygg-hansa, men kan inte minnas att jag hade något försäkringsärende hos dem. Däremot var de vid tillfället mycket dyrare än det erbjudandet jag fick från IF. Läget kan givetvis ha ändrat sig nu.

Har kollat bilförsäkring vid ett flertal tillfällen och jämfört men inget har hittills varit billigare än Volvia. Sånt här styrs ju inte bara av vem man är utan också till stor del var man bor som jag förstår det.

Har rabatt då jag både har bil (Volvia), lägenhet, hus och veteranbil hos dem.

Tar inte ställning till vilket fb som är bäst, det kan nog variera mellan olika försäkringstagare, men vill bara bemöta att IF genomgående skulle vara skräp.
Användarvisningsbild
av Perra83
När jag har kollat har Volvia ALLTID varit billigast för dom Volvobilar som jag har haft. Ni väljer vad ni vill.
Folksam har mitt hus och när blixten tog motorn och wifi enheten till garageporten fixade dom det ultrasnabbt. Pengarna satt på kontot samtidigt som nya motorn skruvades på plats, nästan i alla fall.
av Mwi
GustavE skrev:VARENING FÖR IF! I näst senaste numret av Vi Bilägare så var det med en gubbe som hade en BMW som var ett halvår gammal. Han hade BMW märkesförsäkring som If låg bakom. Men nu för några veckor sen råkade min morfar ut för trassel med dom.
Och vad rekommenderar du själv för försäkringsbolag,? Om du inte låter Vi bilägare & morfar bestämma.
Min erfarenhet av IF & Volvia är att det fungerar bra med deras skadereglering, men alla har säkert olika erfarenhet av olika försäkringsbolag.
Användarvisningsbild
av grillchips
Vi snålade lite för några år sen vid flytt, hade då helförsäkring på bilen hos IF och var bosatta i Kista i Stockholm med utomhusparkering en bit från bostaden (man såg alltså inte bilen från hemmet.)
Något år senare flyttade vi till Bromma (vars statistik torde se lite "bättre" ut) med låst flerbilsgarage i föreningen.
Kontaktade då IF eftersom det var dags för förnyelse och frågade vad de kunde göra med kostnaden. "Absolut ingenting" var deras svar. Jag frågade om inte parkeringssituationen spelade någon roll här, och det ansåg de att det inte gjorde.
Ringde då upp TryggHansa som vi har på hemmet och annat, de kunde såklart göra massor på priset och plötsligt kunde helförsäkringen bli nästan 1/3 billigare i månaden.
Ringde återigen upp IF och förklarade läget för att ställa det lite på sin spets men han var tydligen inte alls intresserad av att ha kvar oss som kunder.

Nu vet jag att man inte ska stirra sig blind på månadskostnaden men ändå ett intressant förfarande försäkringsbolag emellan.
Användarvisningsbild
av Perra83
Sen att försäkringen bli billigare när man blir 25 är bara ljug. Ingen skillnad vid 30. Ingen skillnad med eget låst och larmat garage.

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]