- fre 02 okt 2015, 13:28
Puttepropp skrev:Vet inte hur 10mm-sänkningen är. Jag tycker komforten är finfin med min -35mm eibachsänkning. Har dynamiskt chassi i grunden. Jag har väldigt svårt att tro att den skulle bli jobbig med fabrikssänkningen. Det dynamiska är i mitt tycke alldeles för högt i standardutförande. Ser fånigt ut med så mycket luft mellan hjulhus och hjul, och när du åker i rondell blir det smärtsamt märkbart att det är i usel harmoni med bilen.crumpets skrev:Kom ihåg att bakåtsikten i V40 i princip inte existerar. Jag tycker backkamera är ett helt fantastiskt tillbehör till den bilen just därför. Det må vara ett litet snäpp bättre än en transporter, men inte mycket ;)Du kör R-design oxå? Vet inte vad dynamiskt chassi innebär.. Men du menar att den lilla sänkningen på 10mm gör skillnad utan att det blir stötigt?
Ser annars ut som en väldigt fin spec, men jag råder dig att överväga om inte sänkt chassi är värt det. V40 är rätt svajig och eländig i orginalutförande. Jag avskydde chassit tills jag bytte fjädrar på min.