Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pt96hni
Jag frågade säljaren hur länge de skulle ha Ocean Race när jag beställde min och han sade ca v44 har jag för mig.
Your Edition skulle finnas till och med september tror jag det var.

/Håkan
av Beck
@JE Jr

Skriv gärna lite mer om hur nya D2:an är. Rasslar den? Hur är bottendraget? Hur är den 110 till 130 på högsta växeln? Förbrukning? Hur tyst är den på vår asfalt?

Jag är spekulant på en Your Kinetic D2 16. För ca 215' verkar den vara ett bra köp. Visst inte så mycket utrustning men också mindre värdeminskning. Den den har Volvos säkerhet och komfort. Mina öron och diesel är inte inte riktigt vänner men jag inser att diesel är kung när bilen någon gång skall säljas. Funderar på en T2 också. Lite billigare. Lite tystar motore men mer värdeminskning?
Användarvisningsbild
av crumpets
215 låter helt sjukt för en D2. Är den helt ny? Har svårt att tänka mig hur T2 kan pressa det priset till den nivå där det blir värt det.
av Droopy
fans några D2or förra veckan runt 215, T2or fins det från 205 och uppåt. Jag skulle gått på en T2a direkt, D2an är sjukt slö
av Lövet
Ny D2 för 215'. Men då är det inte direkt många kryss i utrustningslistan.
http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_V ... ?ca=11&w=3
av Droopy
nä, men det var väl Your editi0n TS pratade om, el så missförstod jag., 15k till då har han ju en momentum och det räcker nog för de flesta, sedan kan ju en V40 kosta 350k ochså om man så vill, men jag trodde TS menade en Ypur editon e liknande
av JE Jr
Droopy, har du kört den nya D2:an, eller baserar du det på den gamla? Jag skulle inte vilja kalla den nya sjukt slö, särskilt inte i den lättare V40-karossen. Bottendraget känns mkt bättre än den gamla D2an tycker jag. Kan inte heller tycka den är så ljudlig. Borde väl finnas någon att köra vid närmsta återförsäljare?
av Jukkasjärvi
I går köpte jag en nästan ny (gått 500 mil) V40 T2-15. Bytte bort min XC70 D5...alldeles för dyr i drift. Så nu har jag en spargris, frugan kör XC70 D4 AWD-15. Hur ska jag lura henne att byta bil med mig?

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]