Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tagg
Har provat med allt det ni skrev. Funkar aldrig min Start-Stop. Har åkt långa sträckor som 300 km. i sträck lyckas aldrig funka. Jo, det funkade några gånger i början när jag köpt bilen i slutet av januari månad. Några förslag?
Användarvisningsbild
av joel80
Vad står det under MyCar/DRIVe/StartStop
Står det att det är aktivt där?
av tagg
joel80 skrev:Vad står det under MyCar/DRIVe/StartStop
Står det att det är aktivt där?
Start /Stop inte tillgänglig. För tillfället är Start/Stop funktionen inte tillgänglig på grund av elsystemet. Följande exempel kan vara anledning: batteriet laddar eller batteriet har för låg temperatur. Vad borde man göra??
Användarvisningsbild
av joel80
Koppla in en dator och ta ut felkoder så kanske man får reda på mer.

Det skulle kunna vara en givare eller nått sånt som "hängt sig". Det hände mig. Min servicetekniker löste det genom att lossa kontakten i några minuter... när jag körde därifrån funkade det.

Kolla den här tråden jag skapade då.. Sista inlägget är bilder på den och vad som kopplades bort.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=114635
av tagg
joel80 skrev:Koppla in en dator och ta ut felkoder så kanske man får reda på mer.

Det skulle kunna vara en givare eller nått sånt som "hängt sig". Det hände mig. Min servicetekniker löste det genom att lossa kontakten i några minuter... när jag körde därifrån funkade det.

Kolla den här tråden jag skapade då.. Sista inlägget är bilder på den och vad som kopplades bort.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=114635
Det funkar på en gång. Tog bort givare i 5 min satte tillbaka igen körde bilen 30 meter stannade och det funkar. Tack så mycket. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Så kul! :) Glad att kunna hjälpa till med ett konkret tips.. :D
Billigare än att köra in för felsökning också. ;)
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]