Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V40CC skrev:När jag beställde min så skiftade antalet bilar före i kön ganska rejält. Efter nån vecka så hoppade den iväg en bra bit framåt. Så ha tålamod! =)
Ja det verkar som att man behöver tålamod, första gången, nån dag efter bilen beställdes så var det 4265 bilar före och 18 veckors leverans till vecka 32
sen har antalet bilar före varierat från 4177 till 4400 som det är just idag, men veckorna har tickat ner normalt, visar nu 16 veckor till leverans vecka 32.

Ska försöka glömma att jag beställt bilen, GTA5 kommer till PC den 14/4, ska fly in där istället.
Men jag kör slarvigare även irl efter att ha spelat mycket GTA..
När jag beställde min V40 CC i början av året så fick jag ett leveransbesked på 7 veckor, men redan efter 6 veckor var den klar. Det jag hör är att Volvo har sålt så mycket mer bil nu sista månaden att leveranstiderna ökat kraftigt. Kan säkert vara kopplat att fler beställer VEA-motorerna nu och fabriken inte hunnit öka takten lika fort som beställningarna?
Beställt en V40CC, D2 automat, ocean race med driver support, klimatpaket och lastpaket. La till reglerbart armstöd efter läst tipset här (tack för det!).
Min säljare nämnde också 8-10 veckors leverans som rimlig leveranstid, men står 17 veckor nu när den dykt upp i Min volvo. Leverans vecka 37. 3903 före.

Hur ser det ut för er andra som beställt den senaste tiden, har leveransveckan justerats något alls eller har den legat fast?
Beställde 27 mars, fick leveranstid till vecka 34, vilket tyvärr inte har ändrats. Bilar på kö verkar ticka ner stabilt men långsamt. 3750 i kö nu mot ca 4500 från början, så de verkar ha börjat bygga MY16 till slut iaf...
Hpar skrev:Beställt en V40CC, D2 automat, ocean race med driver support, klimatpaket och lastpaket. La till reglerbart armstöd efter läst tipset här (tack för det!).
Min säljare nämnde också 8-10 veckors leverans som rimlig leveranstid, men står 17 veckor nu när den dykt upp i Min volvo. Leverans vecka 37. 3903 före.

Hur ser det ut för er andra som beställt den senaste tiden, har leveransveckan justerats något alls eller har den legat fast?
Min leveransvecka ändras varje Onsdag, 12 veckor kvar nu, fortfarande V32, antalet bilar för i kö varierar men inte nödvändigtvis nedåt,
just nu står det 3689..
I fredags förbättrades leveranstiden med en vecka. Nu 1907 bilar i kö och planerad leverans vecka 33. Dock när jag söker på mitt avslutsnummer på volvobil.se står det vecka 31 (har även det förbättrats en vecka sen beställningen). Status fortfarande "orderlagd".

Är det någon förändring för er andra? Hur ser det ut för MrZok som hade vecka 28 som beräknad leverans?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]