Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

leiwi skrev: Fundering , hur menardu att regenereringen kan vara aktiv när motorbåt avstängd var kommer värmen i från???? ??:-/
[Off-topic-mode] Sorry, kunde inte låta bli, känns som om något autokorrigerar dig, eller så längtar du till sommaren :mrgreen: /[Off-topic-mode]
Vid ett par tillfällen under de ca 2 år jag haft min har jag hört samma ljud som Kaikki när jag stängt av motorn efter färd.

Det låter riktigt högt, som en dammsugare på full fräs (alltså inget normalt kylfläktsljud) och sist jag hörde det lät jag den stå en stund, men då det var mitt i natten var jag rädd att den skulle väcka grannarna. Så jag startade bilen igen lät den stå på tomgång i några sekunder och sedan stängde jag av, och då blev den tyst! Himla skumt, men säkert som någon sa att den varit mitt uppe i en regenering av p-filtret.

Det är ändå märkligt att det bara uppstått kanske 3 gånger på ca 28 månader. Vilket får mig å tro att den ballat ur...
JAg har ingen parkeringsvärmare på min bil. Det var inget som ingick. Tänkte inte ens på att lägga till det för att jag vet att det alltid ingår, eller har alltid gjort det på tidigare modeller.
av Tim
Du har värmare monterad som används som hjälpvärmare till motorn, vilket du även kan lägga till en programvara som gör att du får parkeringsvärmar funktionen i bilen dvs med tidur och direktstart.
Kontakt säkringsbox

https://www.volvopartswebstore.com/products/volvo/[…]

Hej Bil: Volvo S70 GLT 1997 Jag hade tre stycke[…]

PROGRESS!! Nu startar den men går bara i ca[…]

Det kan vara högtryckspumpen som är pro[…]