Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Har du panoramatak doffen? Jag insåg att det blev mycket varmare om man drar för jalusiet.
Användarvisningsbild
av Doffen
crumpets skrev:Har du panoramatak doffen? Jag insåg att det blev mycket varmare om man drar för jalusiet.
Nei det har jeg ikke.

Opplever det som om at klimaanlegget roer seg ned for raskt, og dermed bruker lang tid på å få god varme inne i bilen.
Tar om oftest 15-20 minutt med kjøring før jeg føler at det er komfortabel temperatur inne i bilen. Mens i XC70`en har jeg samme gode varme etter 5-10 minutt
Användarvisningsbild
av crumpets
Mysko! Min blir varm fort med dieselvärmaren, men sedan tycker jag som du beskriver att det alltid är rätt kallt, man måste ställa upp den högt. 23-23,5 grader är "normal" tempinställning vilket känns väldigt högt.
Användarvisningsbild
av Doffen
crumpets skrev:Mysko! Min blir varm fort med dieselvärmaren, men sedan tycker jag som du beskriver att det alltid är rätt kallt, man måste ställa upp den högt. 23-23,5 grader är "normal" tempinställning vilket känns väldigt högt.
Ja, motortemperaturen er på normal allerde etter ca 5 minutt kjøring hos meg, men temperaturen i kupeen kommer ikke før 15-20 minutter
av V40CC
Det enda jag har märkt med V40in är följande:
* Knakar från höger dörr när man spelar med högre bas på stereon (lätt irriterande)
* Vid något tillfälle har jag märkt att 7" skärmen startat upp direkt utan att den visat Volvo loggan i vad som känns som en evighet vanligtvis
* 7" skärmen har fastnat i ett läge och går ej att stänga av

Annars är allt av väldigt bra och hög kvalitet samt känsla. Jag är nöjd!
Användarvisningsbild
av ErikV40
V40CC skrev:Det enda jag har märkt med V40in är följande:
* Knakar från höger dörr när man spelar med högre bas på stereon (lätt irriterande)
* Vid något tillfälle har jag märkt att 7" skärmen startat upp direkt utan att den visat Volvo loggan i vad som känns som en evighet vanligtvis
* 7" skärmen har fastnat i ett läge och går ej att stänga av

Annars är allt av väldigt bra och hög kvalitet samt känsla. Jag är nöjd!
Jag fick ungefär ett sånt knak i höger dörr fixat. Satt i "tunneln" där du håller när du stänger dörren. Var en clips som var felet.
Användarvisningsbild
av Snowie
3000 mil nu.

mitt knarrande i passagerar dörren var mystiskt borta under någon månad men nu tillbax.
Så nästa vecka på servicen skall jag få de att fixa det.
Då och då så tycker jag backvarnaren klagar. undrar om det kommit någon ny programvara de senaste året.

Sedan iOS 8.3 så har jag fått mer problem med blåtanden att den tappar kontakten med bilen.
Samtalet fortsätter och efter några sekunder så hittar bilen telefonen igen.

Tycker stolarna är lite för smala för mig (110kg) efter man har testat V60 polestar samt BMW 4 serien så skulle man vilja ha mer skålade stolar.. samma som i V60 hade varit klockrent.

Tröskeln till bagaget är dock det mest irriterande på bilen i nuläget.
Användarvisningsbild
av crumpets
Håller med dig om stolarna snowie! De är ingen höjdare alltså. Vid 110 måste de ju kännas löjliga. Med mina 85 pannor tycker jag att jag sväller över stolen i alla riktningar redan. Jag sitter inte i mitten av stolen med stöden på lårsidorna, jag sitter ovanpå stöden med en grop i mitten.
av waspman
Har också ett irriterande knarr från höger framdörr. Det hörs väldigt tydligt vid tung bas. Ska ta upp det med verkstaden.
Dock förstår jag inte klagan på stolarna. När jag vägde dryga 90 satt jag riktigt bra i dem och nu vid den stadiga vikten av 85 sittar jag lika bra som innan...

..när man funderar på ett byte nä[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]