Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av D5power
Vad innebär "Ej möjlig med RTI" som står annonser ?
Vad är det som saknas, kan man efter montera detta om man vill efter montera RTI ?
av ThunderAce
På de flesta nyare bilar blir det svårare och svårare att eftermontera grejer så som RTI
då dessa måste vara fabriksmonterade, det fick jag reda på hos Volvo vid ett tillfälle
när jag pratade löst om andra grejer på äldre bilar.

Det bästa måste väl vara och höra med Volvo just om denna bil om du har regg nummer vad det inebär
Användarvisningsbild
av Funk
Det innebär att bilen troligen är byggd utan "förberedelse för RTI" , vilket helt enkelt innebär att det inte är möjligt att lägga till det efteråt för rimliga pengar. Med andra ord, bilen har inte de kablage mm. som behövs för att göra installationen. Dessa var i alla fall i början tillval som som kunde väljas på utrustningsnivåer där det inte ingick. Bättre specade bilar hade det från början....
Jag är inte säker men tror att det fanns i bilar som hade HP-stereo med multimedia eller bättre från fabric, annars var man tvungen att lägga till det som extra.

/Thomas
Användarvisningsbild
av crumpets
Japp, har för mig att HP-stereon har hårdvaran för RTI inbyggt redan så att man med 7" skärm bara behövde slå igång det i mjukvaran. Förmodligen sparade man kostnad på att bygga på det viset istället för att ha separata infotainmentsystem för varje trimsteg. Blir ju dubbelt så många produkter att underhålla om de ska byggas både med och utan RTI-hårdvaran inbyggd.

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]

Gör som KalleJ säger för att kunna […]

EX30, påstår dom.

Jag måste tyvär säga helt tvä[…]