Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av iD2
Jag stör mig lite på ett vinande ljud min V40cc ger ifrån sig när man passerar 60km/h, misstänker såklart först de nya dubbade Nokian hakka 8 däcken, bilen och däcken är ju ny har bara rullat 30 mil, någon som tror de är däcken eller möjligen något annat? Ljudet följer hastighet uppåt och neråt när :???: Har inte hunnit jämfört med sommardäcken än, men de känns ju sådär om man ska ha de vinande ljudet över hela vintersäsongen.
Användarvisningsbild
av Perra83
Klart att det är däcken! Körde en bil där Hakka 8 däcken va 65mil gamla och ja gick ut och kollade så ja inte hade punktering.
av iD2
Då kan jag vara lugn att de inte är något annat än däcken de beror på, synd att Nokian däcken ska ge ifrån sig sånt ljud när de annars ska vara en av de bättre vinterdäcken.
av ednor
Jag har också problem med ett vinande ljud från min Volco v40 D3. Ljudet kommer enbart vid högre hastigheter, verkar inte vara beroende på kurvor etc. Har inte dubbdäck. Men det är märkliga är att ljudet kan gå från riktigt störande till att knappt höras alls. Bilen har gått ca 45000 mil. Det låter som att ljudet kommer från främre delen av bilen. Försvinner omedelbart när farten sänks. Någon som har någon idé om vad det vara?
DEFA Power

Hej, har sökt men inte hittat. Har ni kolla p[…]

OK, jag hittade ett schema jag kunde ladda ner och[…]

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]