Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Inferno
Hej! Vet inte vad jag gör för fel men när sambon har använt bilen så 'fastnar' minnet. När jag alltså öppnar med min nyckel så går inte stol och sidospeglar till mitt valda läge.. Men den går till hennes nåt hon öppnar. Vad gör jag för fel?
Användarvisningsbild
av leiwi
Eftersom din frus nyckel fungerar så är det inga inställningar i bilen som är fel ,så du har nog inte lyckats att spara DIN "profil "riktigt följ anvisningen i handboken slaviskt ! :D :D
av Schmoyoho
Bilen har ju en inställning - på/av - för nyckelminne, men är den på/av-lagringen kopplad till nyckeln eller bilen? Dvs kan en nyckel ha stolarna sparade medan andra inte har nyckelminne aktiverat? Eller enklast är väl bara att kolla att det är påslaget iofs. Edit: Såg just Perra83:s inlägg ovan, pucktvåa...

Det många gått bet på förut är att nyckeln inte faktiskt lagrar dina inställningar, utan hämtar bara de spegel-/stolinställningar som användes senast bilen låstes med din nyckel. Så testa ställa in stolen, låsa med din nyckel, öppna med din frus nyckel och kolla att hennes inställning ställs in, lås med hennes, lås upp med din.

Styrpinnen passar i ett hål i stålf&au[…]

Värdering 242

Tjena! Är ny här och skulle behöva […]

Innebär det att jag stryper tillförsel[…]

Då är vi på samma spår. Had[…]