Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tagg
Periodare skrev:Jag TROR att om du fäller fram bakre nackskydden så kan du se en liten fjäder inne i nackstödet om du tittar bredvid "pinnarna" som går in i nackskydden. Tror den sitter på utsidan om resp "pinne". Tryck dessa fjädrar utåt så kan du nog får bort nackskyddet.
Tyvärr hittar inte någon fjäder tycker verkar helt omöjligt att ta bort dom helt det går att fälla dem men inte att ta ut dem??
Användarvisningsbild
av crumpets
Det går att ta loss dem. Jag fick ett av dem bytt på garanti, då vek mecken ner det och tryckte på nåt så gick den att ta loss, så det ska finnas en spärr gömd där nånstans!
av tagg
crumpets skrev:Det går att ta loss dem. Jag fick ett av dem bytt på garanti, då vek mecken ner det och tryckte på nåt så gick den att ta loss, så det ska finnas en spärr gömd där nånstans!
Jag lyckas EJ!
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag såg dem göra det men tyvärr bara på lite avstånd eftersom jag stod och hängde i verkstan medan de fixade det så jag kan tyvärr inte hjälpa med mer detaljer utöver att det ska gå på nåt sätt :( Han hade inga verktyg heller, bara gjorde några moment med händerna och så var den loss.
av tagg
Jag gick till Volvo Bilbolaget och frågade kille inne på verkstad, snällt gick han ut och visar mig. Jo, det går enkelt vika nackstöd fram och peta in med skruvmejsel liten fjäder eller liksom ser ut som tråd , det finns små (fjäder) inuti eller bredvid varje stång om man kikar in, peta dem åt sidan så lossnar nackstödet.
Användarvisningsbild
av crumpets
tagg skrev:Jag gick till Volvo Bilbolaget och frågade kille inne på verkstad, snällt gick han ut och visar mig. Jo, det går enkelt vika nackstöd fram och peta in med skruvmejsel liten fjäder eller liksom ser ut som tråd , det finns små (fjäder) inuti eller bredvid varje stång om man kikar in, peta dem åt sidan så lossnar nackstödet.

Aha! Bra att veta :) Snällt att du skrev här så nästa person som söker på detta kan hitta tråden och få svar.
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]

Visa din semesterbil(d)

Parkerat bilen i Berlin, inte helt smockat på[…]

Det stämmer att ”femman” inte hel[…]

Vw passat

Ni har säkert rätt. Tycker bara det &aum[…]