Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iFortyCC
Köpt flera nya bilar nu. Tillsatsvärmare med tidur och Volvo On Call är det mest uppskattade tillbehöret jag valt till.
Värmare går att eftermontera men icke Volvo On Call och det bara måste man ha. Tycker att 9900:- för det fabriksmonterat är en liten summa i det hela.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Tycker faktiskt D2 aut har bättre motorljud än D4 vea. :)
Användarvisningsbild
av Perc
iFortyCC skrev:Värmare går att eftermontera men icke Volvo On Call och det bara måste man ha. Tycker att 9900:- för det fabriksmonterat är en liten summa i det hela.
Det finns alternativa lösningar för att styra värmaren via mobiltelefonen. Med dem kan man t.ex. välja operatör själv, till skillnad från VOC där man sitter fast med en operatör som kanske inte fungerar i obygden där man vill kunna använda tjänsten. Jag har Eberspächers fjärrsats i min bil. Det är dock inte lika snyggt som VOC eftersom det går via SMS och är rätt pilligt att använda. Bilen är inte uppkopplad i realtid på samma vis som med t.ex VOC.

Och jag håller med om att summan är ganska liten i det hela. Visst, det är mycket pengar, men dom enda som påstår att det är onödigt är dom som inte har det själva. Har man väl fått smak för det finns det ingen återvändo.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det beror också på vad man har för behov, och hur man bor. Jag har ingen fjärrstart, och på det enda ställe jag skullen ha nytta av fjärrstart är hemma. Men där kan jag inte använda dieselvärmaren eftersom bilen står i ett kallgarage. :D
Användarvisningsbild
av Volvotorsk
Jag har inte testat T2, men jag valde D2 utan att tveka pga bränsleförbrukning, vridmoment och bränslevärmare.
Jag är grymt nöjd med Volvon och jämför då främst med förra bilen BMW 116 som iofs var betydligt roligare men med hopplös framkomlighet på halkig väg (med dubbfritt).
av McDonald
volvofantast skrev:Är det stor skillnad att köra en d2 mot t2, blir det 2 olika bilar med olika karaktär?
Ställ om den frågan om några veckor.... Ny T2 och D2 då
Såvida du inte skall köpa något begagnat
Användarvisningsbild
av ErikV40
Hade min egen D2 inlämnad igår på garantiarbete. Fick då en V40 T2 som lånebil. Den kändes liksom klenare. D2an känns mer kraftfull från botten.
Körde bara några mil så ingen stor analys :)

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Har en Hybrid T5. Uttagen 2020 juli. Nu (bara va[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]