Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjocken
HeavyMetal skrev:
Tjocken skrev:På min V40 så hade jag aux, USB och cigg uttag i armstödet fram. Nu på min V60 har jag enbart USB. Tycker det är konstigt, ni ser ju att min V40 va betydligt sämre utrustad. När ska det finnas och när ska det inte finnas liksom? Tyckte främst att dubbla cigg uttag va riktigt skönt.
Ja, dubbla cigg uttag har jag men ingen aux. Men kan ju vara så som någon nämnde att den är borttagen på HP och PS stereon på nyare modeller av V40.
Nu vet jag ju inte vilken modell ni hade, men jag hade en ganska sen my14, bygd 1311. Med your kinetic paketet ju. Konstigt att det skulle vara borttaget, hade ju bluetooth på den oxå ju.
Men som sagt, det jag saknar mest är dubbla cigg uttag. Så underbart bra!
Perra83 skrev:Va är dubbla cigguttag bra för i ett rökfritt samhälle? Dom delar säkert säkring oxå.
Bra när man laddar många telefoner sammtidigt, ibland laddar vi 3 telefoner sammtidigt och har då en dubbel usb laddare på den ena ciggutaget då 2st blir för lite. ;)
Tjocken skrev:
HeavyMetal skrev:
Tjocken skrev:På min V40 så hade jag aux, USB och cigg uttag i armstödet fram. Nu på min V60 har jag enbart USB. Tycker det är konstigt, ni ser ju att min V40 va betydligt sämre utrustad. När ska det finnas och när ska det inte finnas liksom? Tyckte främst att dubbla cigg uttag va riktigt skönt.
Ja, dubbla cigg uttag har jag men ingen aux. Men kan ju vara så som någon nämnde att den är borttagen på HP och PS stereon på nyare modeller av V40.
Nu vet jag ju inte vilken modell ni hade, men jag hade en ganska sen my14, bygd 1311. Med your kinetic paketet ju. Konstigt att det skulle vara borttaget, hade ju bluetooth på den oxå ju.
Men som sagt,jag saknar mest är dubbla cigg uttag. Så underbart bra!
Har också en sen my14 men med momentum och teknikpaketet då.
Användarvisningsbild
av ErikV40
Jag kolla genom min spec på bilen. Där står AUX_ingång.

Men jag jag hittar inte den heller. Satt i mittkonsolen på min V50.

Ska man höra av sig till sig återförsäljare tro?
Bilagor
AUX_ingång.jpg
AUX_ingång.jpg (174.51 KiB) Visad 809 gånger
ErikV40 skrev:Jag kolla genom min spec på bilen. Där står AUX_ingång.

Men jag jag hittar inte den heller. Satt i mittkonsolen på min V50.

Ska man höra av sig till sig återförsäljare tro?
Samma står på mitt kontrakt, men ingen aux finns.
Kunde ju vara bra att ha för prylar som inte har bluetooth då.
Användarvisningsbild
av ErikV40
Kolla in detta klippet på Youtube. Här visas en AUX 25 sekunder in.
Så ser det inte ut i min MY14 V40.

crumpets skrev:När jag tänker efter hade jag AUX i en hyrbil jag hade. En kinetic var det nog. Minsta stereon. Kan det vara så att man får uttag för det om det saknas bluetoothstreaming bara?
Helt korrekt bedömning!
En V40 med Performance stereo har AUX-ingång men ingen USB-ingång. Uppgraderar man till High Performance eller Premium så försvinner AUX-ingången och ersätts med en USB-ingång samt annat gött som blåtand-streaming, större skärm och ipod-interface.
Fråga mig inte varför det är så exakt men antagligen handlar det om en kostnadsfråga. Överflödigt med 3 möjliga ingångar till musik tyckte någon ekonom på Volvo kanske?

Källa: Har haft möjligheten att utveckla 40-serien.
Styrströms kortslutning

Ja men jäklar vilka lampor! :-o

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]