Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbex
Någon som vet om det är vanligt att det blir nyansskillnader i lack på en rebel blå?
Min bakstötfångare är iaf mattare än resten av bilen. Syns väldigt mycket.
Har påtalat min säljare om det och jag ska få en helt ny bakstötfångare till veckan.

Enligt teknikern så är det skillnader i lack, då bakstötfångaren är i plast och bilen i plåt. Något som man tydligen får acceptera.
av Droopy
Idag blir det nyanskillnader på alla färger, mer el mindre. På jobbet köptes nyligt in 2st BMW 520 D båda beställdes och levererades samtidigt, båda är vita, den ena ser dok betydligt gulare ut än den andra och de är beställda i samma kulör, inte ens från fabrik lyckas man längre.
av agb007
Det ska ju se samma ut oavsett vilket och Rebel Blue är ju solid så det kan inte vara så svårt att få likadan. BMW bilarna låter dock märkligt.
Är allt gulare eller bara plåtdelarna men inte plasten så kan det finnas förklaringar.
av agb007
Droopy skrev:Hela bilen är gulare i färgen, såg det då de stod parkerade bredvid varandra på parkeringen, det är skillnad som natt och dag.
Låter ju helt sjukt. Plastdelarna kommer säkert från en underleverantör att de skulle lyckas bli gulare samtidigt låter helt osannolikt. Finns en yta på gamla XC90:n där 4 leverantörer möts inom en meter och ska matcha samma nyans.
Användarvisningsbild
av Robbex
Tycker också det låter konstigt. Får se hur den nya bakdelen ser ut när jag får den.
Min säljare tyckte också det var konstigt att det var färgskillnader och sa att det inte skulle vara så.

Aja, bara hoppas den nya bakdelen inte är matt iaf. Ser jävligt mysko ut nu iaf.
Användarvisningsbild
av Robbex
Bytt bakdelen nu och denna är bättre. Finns lite nyansskillnader, men orkar inte byta mer. Fick en ditec behandling gratis iaf som kompensation :) grymt nöjd över min säljare.

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]