Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har satt fast min telefon med en temporär mobilhållare i fläktutblåset i mittkonsolen, men jag får väldiga störningar.

Den som jag pratar med hör inga problem, men för mig hackar ljudet väldigt mycket så man får sitta och gissa vad dom säger ibland.
Jag märkte även idag när jag pratade så hackade den först. Då kopplade jag över ljudet till telefonen. Efter ett tag så testade jag att koppla över ljudet till bilen igen och då fungerade det felfritt.

Är det ngn som som har detta problemet ? Finns det ngn lösning?

Vad har ni för mobilhållare i era v40? Jag funderade på att köpa en brodit för montering i mittkonsolen, men vet inte om jag vågar det för störningarna.
Köpte mig en Brodithållare som satt vid mittkonsolens vänstra utblås men fick ta ner den.
Jag hade iPhone 4S och nu har jag en 5S (man kanske skulle testa igen?)

Jag fick svaret: Volvo vet om problemet.
Jag fick inte veta om det fanns någon lösning eller om man tänkte ta fram en mer än att dom säger att det är tänkt att man ska ha telefonen i fickan eller i handväskan......

Det finns många trådar som hanterar just denna fråga och svaret brukar vara att blåtandsenheterna kommer för nära varandra därav störningar.

Det låter sannerligen inte hälsosamt at[…]

Normalt på Japanska bilar av dessa årg[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]