Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dessa 2 kort är tagna i min bil.
Man ser att armstödet mellan förarstol och passagerarstol kan skjutas något fram och tillbaks.

Frågan är om jag i min bil har funktionen som heter "reglerbart främre armstöd" som kostar 500kr i min bil?

Det som tyder på det är ju att armstödet går att skjuta åtminstone lite, men å andra sidan så har ju lusläst min spec från köpet och där står inget om det, det har heller inte betalats för.
Vad tror ni? Någon som har denna funktion och som kan säga att det stämmer överens eller inte?
Någon som är säker på att sitt armstödet inte går skjuta en millimeter, isf kan vi ju också lista ut svaret.
Observera att på bild 1 är armstödet helt tillbakadraget och på bild 2 framskjutet max.

Anledningen till att jag undrar är att en bekant ska köpa en V40 och fungerar på om funktionen är värd en femhundring eller inte, svårt att ge råd när jag inte vet om jag har det eller inte 8)

Bild

Bild
orren2002 skrev:Ja du har reglerbart armstöd

det finns fast och reglerbart
Tack för hjälpen! :P

Märkligt att det inte står i min leveransbeskrivning dock eller att jag inte behövde betala för det.
Kanske var standard i MY13 dock?
Till MY14 är det standard i summum men inte kinetic eller momentum vet jag.
Jag kan svara dig på detta. Först och främst så, ja, du har reglerbart armstöd. Jag gissar att din bil är tillverkad före oktober 2012. På de första bilarna ingick det reglerbara armstödet utan extra kostnad, likaså alla extra ljuspunkter i bilen (t ex under framdörrarna och inuti förvaringsutrymmet i framdörrarna). Absolut värt 500kr - blir för kort annars.

V60 T6 är en fantastisk bil på må[…]

Det låter sannerligen inte hälsosamt at[…]

Normalt på Japanska bilar av dessa årg[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]