Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snowie
tyvärr tycker jag säljare är dåliga på att informera om dessa små grejer som gör mycket.
innebackspegel med automatiskt avbländare är också guld värt.. (hade i min gammla bil å tror jag kommer sakna det regält till vintern)
Användarvisningsbild
av mobe
Armstöd hade jag aldrig klarat mig utan, så enligt mig ett måste.
Användarvisningsbild
av joel80
Själv gillar jag glasögonfodralet istället för handtaget på förarsidan. :) Perfekt att alltid ha nära till solbrillorna!
Det är i och för sig till en V70.. men borde väl finnas till V40 också kanske?
Användarvisningsbild
av Snowie
jo då de finns också, dock mycket enklare att montera i efterhand :)

Det är som med allt annat, man skall inte provköra någon som har en mer välutrustad/snabbare bil, ha begäret blir stort!
Användarvisningsbild
av joel80
Grattis.. snygg!
Hur känns baksätet på en V40? Är en V40 tillräcklig som en andrabil om man har barn? Skulle det få plats en barnstol bakom föraren? :)

Har du saker du direkt vet att du ska eftermontera? Solfilm/toning? Stänkskydd? :)
av molokov
Schysst! Fin bil 8)

Jag kollar själv på en liknande och det är då förstås väldigt intressant att se vilka priser man i slutänden får betala.
Jag provade att bygga ihop din på volvocars.se och fick fram ett listpris på 270.700kr.
Du skriver att du fick betala 254.000kr.
Det är alltså drygt 6%.

Är det 6% man kan räkna med alltså som privatperson att få?

Inga vinterdäck ingick i det?
Användarvisningsbild
av joel80
Om man dealar lite och spelar ut handlare mot varandra kan du komma ner någon procent till. Jag fick 8% på min V70.. dock på ett leasingavtal, men som liten enskild företagare. (Vilket i praktiken borde vara ungefär samma sak som privatperson...)
Användarvisningsbild
av ortus
joel80 skrev:Grattis.. snygg!
Hur känns baksätet på en V40? Är en V40 tillräcklig som en andrabil om man har barn? Skulle det få plats en barnstol bakom föraren? :)

Har du saker du direkt vet att du ska eftermontera? Solfilm/toning? Stänkskydd? :)
Tack så mycket! :)
Jag är 178 lång och lutar jag huvudet bak tar det i taket i baksätet. Benen är inga problem bakom mig själv så att säga. Barnstol - Inga problem!

Jag får nog tyvärr säga så att den kommer bli som den är utan direkta förändringar. Är så fruktansvärt nöjd. Möjligtvis en dashcam bara :)
molokov skrev:Schysst! Fin bil 8)

Jag kollar själv på en liknande och det är då förstås väldigt intressant att se vilka priser man i slutänden får betala.
Jag provade att bygga ihop din på volvocars.se och fick fram ett listpris på 270.700kr.
Du skriver att du fick betala 254.000kr.
Det är alltså drygt 6%.

Är det 6% man kan räkna med alltså som privatperson att få?

Inga vinterdäck ingick i det?
Tack!
Du kan säkert få ner den ännu mer. Jag var inte hos några andra handlare och det går säkert att pressa priset ytterligare.

Inga vinterdäck. Köpte dock ett par sprillans nya pirelli dubbfria med volvofälgar (kopior) för 6000 spänn.

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]