Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

I morgon ska jag skriva på en beställning på en ny V40 D4 R-design MY13. Den är "bara" preliminärt inbokad just nu för att inte tappa i kön i fabrik. Det jag undrar över om jag är dum som väljer 18" Ixion II fälgar, för 6000 extra. då det ser onekligen fint ut, men jag funderar på om det blir spårigt och stötigt och att vartenda gruskorn kommer att kännas. Vad tycker ni som har facit i hand, dvs redan kör med den storleken?

I övrigt har jag bla inte beställt elektriskt styrd förarstol, BLIS och parkeringshjälp fram, vilket jag gärna hade velat ha, men till slut säger plånboken ifrån.

Tackar på förhand för synpunkter!
Nu har jag inte kört någon med 17-tummare, men den med 18" (dubb) jag körde tyckte jag passade utmärkt till R-Design. Kanske lite stötigt, men inget extremt, utan som det ska vara. Bilen blir dessutom mycket snyggare med de större fälgarna, för de är ju inte bara större, utan har lite annan design. Så om pengarna räcker till tycker jag du ska unna dig 18" :)
Väghållning på lågprofilsdäck är även avsevärt bättre än ''vanliga'' däck. Jag tycker att 6000 är överkomligt pris. Kör hårt!
Kör på 18"
BLIS kan man lätt vara utan
Elstol på förarplatsen ser ja som ett måste (haft det sedan 2005 i alla mina bilar)
Parkeringssensorer fram är bra men... flera extra hål i fronten räcker gott med hålet för dragöglan.
Tror du ångrar dig om du inte väljer 18 tum.
Blis har jag ingen erfarenhet av och elstol är bra om ni är flera förare. Är det bara du som kör ändrar du stolsläget troligen inte så ofta.
Tycker inte den är prisvärd.

Lycka till, det är en fantastiskt trevlig bil du ska beställa!
Tack för alla synpunkter. Skrev på idag och det blev 18" efter att ha provkört en D4 som var "skodd" med exakt likadana fälgar. Kändes bara stabilt :D
Högt motorljud

Lite högre iom ingen isolering i huven men m[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]