Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Sedan undrar jag hur alla lyckas få så fantastiska rabatter, här i Norr känner jag ingen som lyckats komma i närheten.
En kollega som köpt 16 bilar på tio är och känner säljaren privat brukar få runt 8-9% nästa varje gång.

förstår inte hur ni går tillväga. Ramavtal går inet heller att använda här som privatperson, nu har vi rätt sunkiga avtal ävenb dör, förutom VW (15%) men det får vi anställda inte använda oss av, ÅF vägrar.

Tell me.

V40 D3 Summum aut + tillval + solid Listpris: 320 400 Mitt pris: 281 000
V40 D3 Summum aut + tillval + metallic Listpris: 328 300 Mitt pris: 288 000
V40XC D3 Summum aut + tillval + solid Listpris: 333 600 Mitt pris: 291 000

Fantastiska priser i min värld.
av SEpaket
Droopy skrev:Sedan undrar jag hur alla lyckas få så fantastiska rabatter, här i Norr känner jag ingen som lyckats komma i närheten.
En kollega som köpt 16 bilar på tio är och känner säljaren privat brukar få runt 8-9% nästa varje gång.

förstår inte hur ni går tillväga. Ramavtal går inet heller att använda här som privatperson, nu har vi rätt sunkiga avtal ävenb dör, förutom VW (15%) men det får vi anställda inte använda oss av, ÅF vägrar.

Tell me.

V40 D3 Summum aut + tillval + solid Listpris: 320 400 Mitt pris: 281 000
V40 D3 Summum aut + tillval + metallic Listpris: 328 300 Mitt pris: 288 000
V40XC D3 Summum aut + tillval + solid Listpris: 333 600 Mitt pris: 291 000

Fantastiska priser i min värld.
Jag kan bara säga att jag känner en person som sitter på rätt ställe som ger mig dessa rabatter. Så det är ren och skär bonntur i mitt fall. Eftersom jag bor enbart ett par mil norr om Volvofabriken känner jag en del människor i dessa kretsar.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag fick ner rabatten till mellan 7-8% efter att ha tagit in flera offerter från olika handlare och ställde mot varandra.
Första gången jag köpte ny bil, ingen kontakt med handlaren tidigare.
Då var det på en Dynamic Edition som redan från början hade skapligt pris med tanke på vad som ingick.

Sen vet jag att vissa större företag och andra här som verkar ha bra kontakter på Volvo fått 12-14%.. men det känns inte som om en vanlig småföretagare som mig utan kontakter på Volvo kan komma så lågt.

Har sett varianter när man placear celler oc[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]