Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mobe
Håller med om bältesvarnaren hinner knappt starta bilen förrens den gapar. Borde iaf vänta tills bilen börjar att rulla.
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Er enig i mange ting her, både på pluss og minus-siden.
Spylevæsketanken har jeg fortsatt ikke tømt - har vel så vidt brukt den. Men alt er jo relativt ;)
av hasofy
Ser på Fuelly att du kört ett par tusen kilometer med din V40. Utan att fylla på behållaren för spolarvätska? Makalöst :D Har ni inget regn och snö i Norge denna vinter? Jag fyller på en gång varje eller varannan vecka, men polska vägar är skitiga och så är jag besatt av att ha framrutan ren hela tiden. :D
mstrandbo skrev:Er enig i mange ting her, både på pluss og minus-siden.
Spylevæsketanken har jeg fortsatt ikke tømt - har vel så vidt brukt den. Men alt er jo relativt ;)
av hasofy
Det vore definitivt skönare och smartare.
mobe skrev:Håller med om bältesvarnaren hinner knappt starta bilen förrens den gapar. Borde iaf vänta tills bilen börjar att rulla.
Användarvisningsbild
av tedsvensson
V40 har ju en extra stor behållare för spolarvätska, 4 liter rymmer den. Det räcker väl ett tag i alla fall?
Instämmer med bältesvarnaren som tutar även när man stannat och tagit av sig bältet, t ex om en passagerare är på väg att stiga ur. Otroligt att den inte har en givare som säger att är farten lägre än t ex 5 km/h så håller den truten.
Annars håller jag med om det mesta i pro/con listan. Men solen har sin fläckar och jag älskar min V40 :D
av hasofy
På vinterväglag räcker det inte långt för mig, men snart är det vår, hoppas jag åtminstone.

Jag älskar min V40 också, de minus jag har upplevt är endast smärre.

Har sett varianter när man placear celler oc[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]